Managementul a 373 de spitale va fi transferat, de la 1 iulie, autorităţilor locale. Alte 62 de spitale, considerate startegice, vor rămâne în subordinea Ministerului Sănătăţii. Guvernul a decis descentralizarea sistemului sanitar şi, printr-o OUG, a aprobat ca o mare parte a spitalelor să fie transferate în subordinea autorităţilor locale. “Acum avem un sistem bicefal în care clădirile în care funcţionează spitalele sunt în proprietatea autorităţilor locale, iar ma
Managementul a 373 de spitale va fi transferat, de la 1 iulie, autorităţilor locale. Alte 62 de spitale, considerate startegice, vor rămâne în subordinea Ministerului Sănătăţii.
Guvernul a decis descentralizarea sistemului sanitar şi, printr-o OUG, a aprobat ca o mare parte a spitalelor să fie transferate în subordinea autorităţilor locale.
“Acum avem un sistem bicefal în care clădirile în care funcţionează spitalele sunt în proprietatea autorităţilor locale, iar managementul este asigurat de stat. Acest sistem s-a dovedit ineficient pentru că este un sistem cu doi şefi. Astăzi am decis restructurarea prin care am transferat managementul a 373 de spitale autorităţilor locale”, a spus ministrul Sănătăţii, Cseke Attila.
Transferul se va face către autorităţile locale care deţin proprietatea imobilului. În plus, statul va plăti toate datoriile spitelelor transferate, adică aproape 674 milioane lei “pentru a transfera spitalele fără datorii”. Banii vor fi asiguraţi la următoarea rectificare bugetară.
Ministerul Sănătăţii va păstra 62 de spitale
Alte 62 unităţi sanitare considerate strategice, respectiv institutele naţionale, unităţile sanitare declarate de interes naţional, o serie de spitale clinice judeţene de urgenţă importante la nivel judeţean vor rămâne în reţeaua Ministerului Sănătăţii.
Guvernul a stabilit şi unele reguli privind managementul spitalelor. Astfel, conform noilor reglementări, managerul spitalului va putea fi numit în urma unui concurs organizat de Consiliul de Administraţie al unităţii sanitare, în care administraţia locală va fi majoritară.
Numărul maxim de directori dintr-un spital va fi limitat la trei, iar managerul va prezenta lunar un raport autorităţii locale. În plus, a fost reglementat procentul alocat cheltuielilor salariale, care va fi de maximum 70% din bugetul spitalului, a mai spus Cseke.