De la anul se ieftinesc parfumurile şi bijuteriile

Accizele percepute de statul român pentru produsele de lux vor fi scoase începând din 2010, potrivit unui proiect de lege iniţiat de Ministerul de Finanţe, care modifică actualul Cod Fiscal. În aceste condiţii, majoritatea jucătorilor de pe piaţa bunurilor premium au declarat, pentru capital.ro, că vor opera scăderi de preţuri pentru produsele pe care le comercializează. Potrivit proiectului de lege, vor fi eliminate taxele "de lux" pentru blănuri, cristale, bijuterii de aur şi

Accizele percepute de statul român pentru produsele de lux vor fi scoase începând din 2010, potrivit unui proiect de lege iniţiat de Ministerul de Finanţe, care modifică actualul Cod Fiscal. În aceste condiţii, majoritatea jucătorilor de pe piaţa bunurilor premium au declarat, pentru capital.ro, că vor opera scăderi de preţuri pentru produsele pe care le comercializează.

Potrivit proiectului de lege, vor fi eliminate taxele „de lux” pentru blănuri, cristale, bijuterii de aur şi platină (cu excepţia verighetelor), parfumuri, iahturi sau arme de vânătoare. Acizele pleacă de la 10%, pentru apele de colonie, şi ajung la 100%, în cazul armelor.

Pentru o parte dintre produsele de lux care sunt incluse pe lista Finanţelor pentru scoaterea accizelor s-au ralizat deja modificări în ultimii ani. Astfel, dacă în 2007 bijuteriile erau impozitate cu 25%, în 2008 taxa a scăzut la 15%, pentru ca în 2009 să ajungă la 10%.Scăderi în acelaşi ritm au fost făcute şi în cazul cristalelor. Doar pentru blănuri, parfumuri, iahturi şi arme sunt percepute aceleaşi accize ca şi în 2007.

Veste bună pe timp de criză!

„Este o veste minunată. Inţial ne aşteptam să se opereze această scădere din 2011, însă proiectul Ministerul de Finanţe se pare că a venit mai devreme”, spune Florin Cârtocea, proprietarul Neptun Yacht România.

Cârstocea a declarat, de asemenea, că vizează scăderea preţurilor la ambarcaţiunile pe care le comercializează în line cu accizele existente în acest moment. În acest an, taxele „pe lux” pentru iahturi este de 50%. „Scăderea preţurilor ar putea fi în linie cu accizele existente, dacă nu se ţine cont de rata de schimb valutar”, a subliniat Cârstocea. Acesta a mai declarat că decizia Finanţelor este cu atât mai îmbucurătoare cu cât vine în acest an, când criza a afectat destul de grav vânzările de ambarcaţiuni de lux.

În cazul Nautic Life, reducerea de preţ va fi de 30%. „Scăderea va fi de 30% dar este aplicabilă numai la ambarcaţiunile mari”, a declarat Mihai Marcu, proprietarul companiei.

Alessandro Amato –deţinatorul magazinelor de bijuterii şi cristale Cellini şi respectiv Swarovski – a declarat, de asemenea, că preţurile vor fi reduse în linie cu acciziele impuse până acum dacă cotaţia aurului se va menţine la valoarea actuală. În acest moment, accizele la bijuteriile de aur şi platină sunt de 10%, iar pentru cristale se impune o taxă de 15%.

În acelaşi timp, Adrian Stoican, directorul general al Helvetansa, a afirmat că în magazinele companiei nu se va observa o scădere a preţurilor deoarece acestea nu au inclusă acciza „pe lux”. „Noi avem pe raft bijuterii la preţuri recomandate de producător. Până acum am suportat din buzunarul propriu taxa de 10% impusă de statul român”, a afirmat Stoican. Potrivit acestuia, scoaterea accizelor va fi „o gură de oxigen” pentru business-ul Helvetansa, un business şi aşa lovit de criză. „Practic, acel 10% care reprezenta până acum taxa pentru produsele de lux se va întoarce în profiul companiei”, a încheiat Stoican.

Accizele au afectat atât antreprenorii, cât şi clienţii

În ceea ce priveşte parfumurile de lux, unde taxele sunt structurate diferit pentru fiecare categorie (35% pentru parfumuri, 25% pentru apele de parfum, 15% pentru apele de toaleta şi 10% pentru apele de colonie), Madeleine Florescu, directorul general parfumeriilor Madison, spune că „şi antreprenorii şi clienţii suferă de atâta timp din această cauză”. Aceasta subliniază că acestă măsură ar fi trebuit luată încă de la intrarea României în Uniunea Europeană.

Madelaine Florescu afirmă, de asemenea, că o dată cu eliminarea taxelor preţurile produselor din parfumeriile pe care le deţine vor fi mai mici. „Da, sigur ca voi scădea preţurile. Diminuarea nu va fi însă în linie cu eliminarea accizelor, deoarece trebuie să ţinem cont şi de cursul euro cât şi de coeficientul impus de noi. Dar sigur va fi o scădere la raft”. Mai mult chiar, decizia Finanţelor va avea un impact pozitiv şi asupra afacerilor companiei. „Ne va optimiza resursele financiare, vom putea investi mai mult în stoc, iar preţurile vor fi mai atragatoare”, concuzionează Florescu.