Grupul Softronic din Craiova, din care fac parte companiile Softronic  – producător de  rame și locomotive electrice și Softrans – transportator feroviar, a anunțat intrarea în exploatare a celui de al doilea tren de tip Hyperion. Cu un design atractiv, podea joasă, un interior ultramodern și dotari de nivel european care includ climatizare, suspensie cu perne de aer, wifi integrat și scaune ergonomice, garnitura Hyperion a devenit cunoscută odată cu intrarea în exploatare pe linia Craiova – București – Constanța, având un preț mult mai redus decât cel solicitat de CFR Călători. De asemenea, trenul grupului Softronic ajungea de la București la Constanța mult mai repede decât garniturile operatorului național de stat.

După succesul repurtat cu primul tren Hyperion, compania a anunțat intrarea în exploatare, începând cu 21 septembrie, a unei a doua garnituri de acest fel. Această a doua garnitură va ajunge de la Craiova la București în circa trei ore și de la București la Brașov în doar două ore și jumătate. Prețul aferent unei călătorii de la Craiova la București este de 40 de lei, iar de la București la Brașov de numai 30 de lei. Prin comparație, cel mai rapid tren al CFR Călători parcurge distanța București – Brașov ceva mai repede, în două ore și 20 de minute (IRN 10641), dar călătoria costă 48,6 lei.

Uzina Softronic din Craiova, singura fabrică producătoare de rame şi locomotive elec­trice din Europa de Est, a investit 4,3 milioane de euro în 2014 pentru a construi primul tren electric de mare viteză (max. 160 km/h) Hyperion, iar această a doua garnitură va fi urmată de o a treia pentru care încă sunt căutate surse de finanțare.

Citește și: Trenul care parcurge ruta București – Constanța în doar două ore și costă 40 de lei