Platforma in-memory computing SAP HANA a fost lansată în 2011, iar în prezent păstrează cel mai mare avans tehnologic din industria soluţiilor software de business, de minum doi ani, ceea ce reprezintă o perioadă foarte mare de timp, dacă luăm în considerare faptul că Facebook a fost creat în 2004, iar Apple a lansat iPhone în 2007 şi au avut nevoie de cel puţin tot atâţia ani pentru a deveni nişte repere internaţionale.
În tot acest timp, aplicabilitatea platformei SAP HANA s-a extins de la cele mai complexe procese de business, precum planificarea afacerilor şi managementul resurselor, la domenii „exotice”, cum ar fi fotbalul sau Formula 1.
Practic, tehnologia in-memory asigură procesarea unor cantităţi masive de date într-un timp foarte scurt – de 10.000 de ori mai repede comparativ cu bazele de date tradiţionale , ceea ce înseamnă că organizaţiile de orice tip pot gestiona toate procesele operaţionale critice în timp real.
În plus, platforma SAP HANA are capacitatea de a procesa concomitent atât date tranzacţionale, rezultate în urma desfăşurării proceselor operaţionale, cât şi date analitice, furnizate de sistemele informatice existente din cadrul organizaţiilor, fapt care pune la dispoziţia managerilor o serie întreagă de instrumente de business – inclusiv analize de marketing, analize financiare, managementul creanţelor, managementul resurselor sau analize asupra sentimentelor consumatorilor – precum şi instrumente de raportare şi analitice, create special pentru creşterea valorii companiilor în funcţie de specificul industriei din care fac parte.
Din acest motiv, SAP HANA are mai mult de 1.500 de clienţi în prezent – bazele de date fiind categoria de produse cu cea mai rapidă creştere din portofoliul SAP, iar soluţia este implementată în toate cele 25 de verticale de business ale SAP, inclusiv în sport, retail şi sănătate, acolo unde noile oportunităţi şi modele de business sunt încă în curs de dezvoltare. Adoptarea într-o gamă largă de domenii este un semn clar al maturităţii şi nivelului crescut de aplicabilitate al platformei SAP HANA.
De exemplu, cel mai mare retailer european de materiale pentru renovări şi-a recuperat investiţia în trei zile, prin obţinerea de vizibilitate în timp real în 9 unităţi, cu ajutorul îmbunătăţirii operaţiunilor financiare, de achiziţii şi de stabilire a preţurilor.
Unul dintre clienţii SAP din lumea sportului este clubul de fotbal TSG 1899 Hoffenheim, ce activează în Bundesliga. Clubul utilizează de mai mulţi ani soluţiile inovative SAP, inclusiv aplicaţia SAP ERP pentru contabilitate, merchandising şi e-commerce. SAP şi TSG intenţionează să implementeze software-ul SAP Event Ticketing şi o bază de date cu jucătorii, dezvoltată pe platforma SAP HANA, dar şi să realizeze trecerea către SAP Business Suite şi serviciul SAP HANA Enterprise Cloud. Pentru a crea o experienţă fotbalistică mult mai interesantă şi pentru a creşte implicarea suporterilor echipei, SAP şi TSG îşi propun să dezvolte aplicaţii inovative, pe care fanii să le poată accesa prin intermediul dispozitivelor mobile.
Pentru a îmbunătăţii analiza performanţei jucătorilor, SAP intenţionează să colaboreze cu specialiştii companiei de cercetare în domeniul ştiinţelor aplicate Fraunhofer IIS, pentru a permite monitorizarea mişcărilor individuale ale jucătorilor în timpul antrenamentelor, prin intermediul unor senzori. Cu ajutorul SAP HANA, antrenorii vor putea analiza în timp real datele colectate, lucru ce le va permite să le ofere jucătorilor un feed-back direct cu privire la performanţele lor.
Pentru toate acestea, SAP HANA este platforma ideală pentru compania viitorului şi pentru aplicaţiile destinate consumatorilor, unde analiza instantă este o parte a fiecărei tranzacţii, unde colaborarea este bazată pe datele obţinute în timp real şi unde volumele mari şi variate de date nu reprezintă constrângeri ale imaginaţiei.
SAP HANA, pe scurt:
– avans tehnologic în industria soluţiilor software de business de minum doi ani
– procesare de 10.000 de ori mai rapidă comparativ cu bazele de date traditionale*
– mai mult de 1.500 de clienţi în toate cele 25 de verticale de business ale SAP
– cel mai mare retailer european de materiale pentru renovări şi-a recuperat investiţia în trei zile
– în sport, cu ajutorul SAP HANA, antrenorii vor putea urmări performanţele jucătorilor în timp real