Din spatele tejghelei unde se vinde cafeaua, salariaţii de la Starbucks îşi pot croi drum către lumea universitară. Compania a anunţat că îşi va extinde programul de finanţare integrală a studiilor la colegiu pentru toţi cei patru ani până la absolvire pentru lucrătorii săi. Starbucks îşi extinde astfel un program pilot pe care l-a urmat împreună cu Universitatea de stat din Arizona şi care a fost urmat de 2.000 de salariaţi. De data aceasta toţi cei 140.000 de lucrători ai lanţului de cafenele care muncesc cel puţin 20 de ore pe săptămână vor deveni eligibili.
„În esenţă, Starbucks recunoaşte că angajaţii reprezintă un activ care merită investiţii”, a declarat pentru CNBC Nicole Smith, senior economist la University of Georgetown, care caracterizează programul ca fiind mai bun decât o mărire de salariu. „Este diferenţa între a-i da cuiva un peşte şi a-l învăţa să pescuiască”, întăreşte ea.
Efortul nu este mare, suma alocată anual nefiind mai mare de veniturile pe o săptămână. Pe o perioadă de 10 ani, compania se aşteaptă, însă, ca suma alocată pentru studiile angajaţilor să se ridice la 250 milioane dolari. Dan Greenhaus, chief global strategist la firma cu profil financiar BTIG, spune că pentru el ştirea este irelevantă atunci când decide dacă să investească sau nu în acţiunile Starbucks, dar că, personal, consideră alocarea de fonduri ca pe o investiţie bună în contextul unei pieţe a muncii destul de restrictive. „Prezumtiv, poţi atrage candidaţi mai buni care sunt interesaţi de program”, a spus acesta.