Primul maraton al cumpărăturilor din acest an se va desfășura în perioada 15 ianuarie-15 aprilie, când se dă startul reducerilor specifice sezonului toamnă-iarnă. Primăriile au primit deja cereri din partea agenților economici care vor aplica discounturi, cele mai multe dintre acestea venind din partea marilor centre comerciale care adăpostesc branduri renumite.
Printre magazinele cu cele mai mari ieftiniri în această perioadă se numără Vero Moda, Motivi, Polo Garage, toate având la vânzare produse reduse cu până la 70%. Până la finalul perioadei de reducere, prețurile mai scad, astfel încât un tricou redus azi cu 30% poate fi cumpărat cu până la 70% mai ieftin în aprilie, dezavantajul fiind găsirea mărimii potrivite sau a culorii. Din acest motiv, majoritatea se înghesuie luna aceasta la cumpărături. Potrivit retailerilor cel de-al doilea weekend al reducerilor (21-23 ianurarie) va fi cel mai aglomerat din tot sezonul.

De departe, cel mai bun preț la pantofi îl au magazinele Zara, unde toți pantofii de vară pot fi cumpărați cu 109 lei. Cei din colecția de toamnă-iarnă sunt  reduși la 189 de lei de la 358 de lei cu cât au fost comercializați până de curând. Prețuri bune sunt și la pantaloni, toți la 129 de lei. La restul brandurilor Indidex, pot fi cumpărate tricouri la 39 de lei sau balerini la 59 de lei (Pull and Bear), cămăși de damă la 69 de lei și de bărbați cu 49 de lei (Berska). Celio vinde ieftin pantalonii bărbătești care sunt reduși de la 169 de lei la 50 de lei, în timp ce o geacă bărbătească la Polo Garage costă 499 de lei de la 1.129, prețul de dinainte de luna ianuarie.

Discounturi în marile capitale europene

Rebajas, sale sau soldisimes, oricum li s-ar spune, abțibildurile anunțând soldurile sunt deja lipite pe vitrinele marilor magazine.

La Paris startul reducerilor a fost dat încă de pe 10 ianuarie, astfel încât marile galerii comerciale fișează deja prețuri tăiate cu cel puțin 50%. La Galeriile Lafayette, săptămâna aceasta a fost a soldurilor de 50% aplicate bradurilor precum Ralph Laurent , Just Cavalli, Kenzo, Guess etc. Spre exemplu, reduși cu 60%, jeansii Ralph Laurent pot fi cumpărați cu 60 de euro, gecile de piele American Retro cu 210 euro, tunicile Raplh Laurent cu 54 de euro, iar cămășile Jodhpur cu 20 de euro. Cu 50% reducere se vând topurile Kenzo (93 de euro), tricourile Avant Premiere (8,50 euro) sau colecțiile Lafayette.

Și magazinul Harrod’s de la Londra a început să vândă produse reduse cu până la 70% de la îmbrăcăminte pentru femei și bărbați până la mâncare și vinuri. Jeansii D&G se vând cu 59,95 lire față de aproape 93 înainte de reduceri. Dacă o rochie Preen se vindea săptămâna trecută cu 499 de lire, la solduri produsul costă 299 de lire. Printre cele mai ieftine piese de îmbrăcăminte se numără polarele Ralph Laurent – 49,95 de lire (de la 58 de lire), rochiile aceluiași brand 19,95 lire (de la 30 de lire), tricouri Polo 29,95 lire (de la 40 de lire). Produse precum prosoape sunt reduse cu 50%, același discount fiind aplicat și pentru lenjeriile de pat (aproximativ între 19-35 de lire).

”Rebajas” este postat și pe magazinele centrelor comerciale spaniole El Corte Ingles. Pentru moment produsele sunt reduse cu până la 50%. Pantaloni Tommy Hilfigher costă 60 de euro, rochia – 80 de euro, bluza – 50 de euro, tricourile Lacoste – 75 de euro, pulovere – 85 de euro, pantaloni  – 57 de euro.