Dealerii locali au vândut în acest an pe pieţele externe 25.000 de autoturisme importate, ca urmare a solicitărilor datorate discounturilor avantajoase practicate de partenerii români şi succesului înregistrat de programele de înnoire a parcurilor auto, potrivit estimărilor dealerului Rădăcini.
„România se număr printre ţările cu cele mai importante discounturi la maşini din Europa, iar succesul înregistrat de programele de înnoire a parcurilor auto din alte state îi determină pe dealerii europeni, care au rămas fără stocuri, să cumpere maşinile din ţara nostră. Dealerilor din România le convine acest lucru, pentru că, de cele mai multe ori, stocurile livrate se achită imediat. Aceasta este şi explicaţia pentru care există diferenţe aşa mari între numărul maşinilor vândute şi cel al înmatriculărilor”, a declarat directorul de vânzări al dealerului auto Rădăcini, citat de Mediafax.
Mai puţine înmatriculări decât vânzări
Datele Asociţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) arată că la 11 luni au fost comercializate 121.931 autoturime noi, în timp ce statisticile Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatricularea Vehiculelor (DRPCIV) indică un număr de 104.699 unităţi. Astfel, diferenţa dintre numărul maşinilor vândute şi cele înmatriculate este de peste 17.200 de unităţi.
Hyundai, marca cu cele mai mari vânzări în România în 2009, a comercializat în primele 11 luni, potrivit statisticilor, 10.104 unităţi, însă analiza DRPCIV relevă că în aceeaşi perioadă au fost înmatriculate mai puţin de jumătate din numărul unităţilor indicate de APIA, respectiv 4.985 de maşini.
Păreri împărţite
„Numărul maşinilor livrate de dealeri la export este în realitate mult mai mare decât indică statisticile. O parte din maşinile livrate peste graniţă au fost întâi înmatriculate în ţara noastră pentru a nu încălca unele contracte care stipulau acest lucru”, a precizat Sorescu.
Reprezentanţii APIA au afirmat că diferenţa dintre numărul de maşini vândute şi cele înmatriculate este dată şi de intervalului de timp dintre achiziţie şi înregistrare.
„Este ştiut faptul că între vânzări şi înmatricuălri există întotdeauna o diferenţă datorită ecartului de timp în care se înregistrează o maşina. Acesta este de 30 de zile, dar poate fi şi mai mare. Sigur, este adevărat însă că o diferenţă atât de mare nu este datorată numai acestui fapt”, a declarat secretarul general al Asociaţiei, Marius Tudor.
SURSA: Mediafax