Ariston Thermo România, liderul pieţei locale de centrale termice, mizează în acest an pe dublarea vânzărilor pe segmentul centralelor termice murale, în contextul debranşării populaţiei de la sistemul centralizat de încălzire datorită posibilei eliminări a subvenţiilor pentru energia termică.

Astfel, până la finele anului 2010 Ariston Thermo România estimează o cifră de afaceri de peste 33 de milioane de euro în creştere cu aproximativ 100% comparativ cu anul trecut.

De asemenea, liderul pieţei locale de profil preconizează vânzări totale de circa 50.000 de centrale termice murale până la sfâşitul anului. În 2009 compania a comercializat peste 27.000 de astfel de centrale.

Această creştere masivă are la bază debranşările populaţiei de la sistemul centralizat de încălzire în condiţiile în care Guvernul discută eliminarea subvenţiilor pentru energia termică, dar şi proiectul Buy-Back pentru centrale termice, potrivit declaraţiei lui Cătălin Drăguleanu, directorul de vânzări al Ariston Thermo România.

“Numărul debranşărilor creşte de la o zi la alta mai ales pentru că oamenii încep să îşi facă calcule privind costurile de încălzire odată cu tăierea subvenţiilor. În plus, după atâţia ani de sistem centralizat, românii s-au săturat să sufere din cauza vecinului care nu a plătit facturile sau să rămână fără apă caldă pe perioada reviziei de vară. Astfel, pe lângă reducerea costurilor din perioada iernii, pe care o conferă instalarea unei centrale termice, apar şi motivaţii privind independenţa şi confortul”, a afirmat Cătălin Drăguleanu.

Drăguleanu susţine că afacerile Ariston Thermo România au fost impulsionate de lărgirea gamei de produse şi dezvoltarea reţelei de distribuţie.

Potrivit acestuia, produsele noi cu cel mai mare succes în ultima perioadă sunt centralele termice în condensare, dar şi panourile solare, vanzările fiind influenţate pozitiv şi de lansarea Programului Casa Verde. 

Planurile Ariston Thermo România pentru acest an vizează continuarea acestei strategii şi creşterea numărului de distribuitori autorizati, dar şi a reţelei de Centre de Asistenţă Tehnică. Drăguleanu estimează, de asemenea, că anul 2010 va marca o creştere a cotei pe care compania o deţine pe piaţa de centrale termice murale, la 33%, faţă de 28% în 2009.

Oficialul companiei a afirmat că ponderea liniei de business de centrale termice murale în totalul cifrei de afaceri anuale se va majora în acest an la 67%, faţă de 61% în 2009.

“În primele şapte luni ale acestui an am realizat un business total de 14 milioane de euro, ceea ce estimăm că va reprezenta aproximativ 42% din afacerile companiei pentru întregul an”, a mai declarat Cătălin Drăguleanu.

Potrivit oficialului companiei, în acest moment peste 60% din business-ul Ariston Thermo România este asigurat de centralele termice murale iar 30% de boilerele electrice, segmente pe care compania este lider de piaţă. Restul procentelor din business-ul Ariston revine aparatelor de aer condiţionat şi sistemelor solare, acestea din urmă cu un important potenţial de creştere datorită programului guvernamental Casa Verde.

Ariston Thermo România estimează că până la finele acestui an piaţa locală de centrale termice murale va ajunge la peste 150.000 de unităţi vândute, în creştere cu 50% comparativ cu 2009, când au fost comercializate aproximativ 100.000 de bucăţi.

Potrivit estimărilor companiei, în primele şapte luni ale acestui an piaţa de centrale termice murale a avut un volum de 65.000 de unităţi.

Despre Ariston Thermo România

Ariston Thermo România este filiala locală a companiei italiene Ariston Thermo Group, lider internaţional în producţia şi furnizarea unei game complete de echipamente şi servicii destinate încălzirii şi producerii de apă caldă menajeră.

Portofoliul de produse Ariston Thermo Romania este compus din centrale termice murale şi de pardoseală, convenţionale şi în condensare sub brandurile Ariston, Chaffoteaux şi Rendamax, boilere electrice şi indirecte, instanturi pe gaz, aparate de aer condiţionat şi panouri solare.