Decembrie 2004: luna spectacol

Investitiile au scazut in total, comparativ cu luna precedenta, (cu 14%), mai ales pe TV (15%). A fost o luna "sparta", in care cele doua jumatati au fost dezechilibrate din punctul de vedere al investitiilor. Totusi, unele statii TV au avut in politica de vanzari solutii motivante pentru micsorarea diferentei dintre cele doua parti. Cu toata aceasta dezechilibrare, caracteristica de an "aglomerat" ramane in continuare.Au crescut jucatorii mari (sarbatorile sunt pretexte bune, atat pentru imagi

Investitiile au scazut in total, comparativ cu luna precedenta, (cu 14%), mai ales pe TV (15%). A fost o luna „sparta”, in care cele doua jumatati au fost dezechilibrate din punctul de vedere al investitiilor. Totusi, unele statii TV au avut in politica de vanzari solutii motivante pentru micsorarea diferentei dintre cele doua parti. Cu toata aceasta dezechilibrare, caracteristica de an „aglomerat” ramane in continuare.Au crescut jucatorii mari (sarbatorile sunt pretexte bune, atat pentru imagine, cat si pentru vanzari) si au continuat sa apara jucatorii de sezon. Cea mai activa categorie s-a dovedit a fi asigurarile RCA care au intrat direct in Top 10. Cu o confortabila pozitie patru in topul investitiilor radio, a ajutat impreuna cu hyper/super/mini-market-uri la cresterea investitiilor in radio. O alta medie cu evolutie frumoasa a fost Internetul, cu un numar mare de campanii on-line. Emisiunile speciale (vezi 1 Decembrie) sunt la moda, fiind bine primite de public, dar sunt si bune pretexte de promovare. Cu „specialele” s-a incheiat si anul 2004, Revelionul continuand competitia apriga a lunii decembrie. In decembrie s-a distrus mitul invincibilitatii grupului „Vacanta Mare”, in fata unor „speciale combinate” produse de Antena 1, care si-a promovat agresiv programele si s-a apropiat amenintator de ProTV, la mai putin de un punct cota de piata (23% la 22,4%). A urmat TVR cu 18% si Acasa cu 13%. Acasa TV a fost usor defensiva, ca in toate perioadele speciale, dar a avut varfuri provocate nu „numai de iubire”(si ca audiente, si ca livrare de GRP-uri), dar si de „o doamna” a telenovelelor. Ati auzit de Gabriela Spanic? Eu nu, pana cand am scris acest articol, „stresata” de audientele aduse de sus-numita fata la „Povestiri adevarate” si la „De 3 x femeie”.Se dovedeste (a cata oara?) cat de mult poate face invitatul unei emisiuni si cum orice post poate sa atraga audienta daca ofera ce se cere/trebuie. O alta dovada este si investitia facuta de Antena 1 in meciul Steaua – Atletico Bilbao, care a adus prima pozitie in prime-time-ul din 1 Decembrie: 13,8% rating.In noaptea de Revelion, Antena 1 si-a spulberat adversarii, punandu-si la bataie intregul arsenal. Am un gust amar, caci „arma secreta” au fost manelele, si mai amar daca ma gandesc ca manelistii si-au dovedit puterea de a atrage audienta si in timpul anului, la Teo, la „De 3 x femeie”, pe National TV, pe Stiri si oriunde ajung.Peste 60% din romani au fost in fata televizoarelor in noaptea de Revelion. Aproximativ 6% erau musafiri – La miezul noptii, 49,2% din oraseni urmareau fie pe Mama Natura („Ciao Darwin”), fie spotul Orange de la 24,00, fie speech-uri sau ce s-a mai oferit. Au fost ceva mai putini decat cu un an inainte (52,1%), dar probabil ca vremea frumoasa i-a scos pe romani in strada. Lansari? Noutati? La Antena 1 a revenit Mihaela Radulescu si a castigat „duminica” la nivel urban. La aceeasi statie, Observatorul de la ora 17 se retrage la 16 si bine face. S-a relansat Cotidianul. Am auzit un spot la Coca-Cola pe Guerilla FM. InfoPro este in Bucuresti si pe Valea Prahovei. Mos Craciun exista si vine cu mai multe GRP-uri la statiile TV pentru copii. Statiile de stiri au crescut. Erau suficiente alegerile. Din nefericire, a fost si tsunami. Cu un ochi plangi si cu altul razi. Mai zilele trecute se vorbea de un cutremur in Romania!

Superlativele lunii decembrie:
· 4 ore si 40 de minute media de consum TV in decembrie
· 84 de campanii online simultane – record al anului. 800.000 afisari si 150.000 vizitatori unici pentru www.basescu.ro
· Carrefour – clientul comercial numarul 1 la radio. Orange in presa, urmat de PSD-PUR (si ce daca?). Si Procter lider la TV
· Cel mai tare film al lunii: „Garcea si Oltenii” (Pro TV), 25 decembrie. 10,9%. Promovat intens si gandit probabil ca varf de lance al statiei in decembrie, „Harry Potter si piatra filosofala” este pe locul trei, cu 10,5%
· Cea mai tare emisiune de divertisment: „Din Dragoste”, fruntasa absoluta a lunii (16,4% in data de 21 decembrie). De notat in top si Divertis-ul din 26 Decembrie (pe locul doi cu 15,4), dar si victoria lui Teo in fata lui Mircea Radu, pe 1 Decembrie! Teo bate tot!
· Cel mai tare program de stiri: Stirile ProTV, ora 19, din 2 decembrie, cu 15,1%
· Top trei programe speciale ale lunii decembrie: Revelionul Contraataca (15,3%), Destinatia Cotroceni (13,2%), „M-am nascut in Romania” (9,6%, de 1 decembrie, la Antena 1) – pe acelasi format de „Ciao Darwin”.