Perioada sărbătorilor de iarnă aduce un vârf al vânzărilor pentru Marionnaud – “în medie, de 2,5 ori mai mari decât într-o lună obișnuită”, a calculat Bianca Grama, director general al Marionnaud.
Cea mai mare rețea de parfumerii din țară se află pe ultima sută de metri cu procesul de rebranduire, după ce în vara lui 2009 Ina International și Privilége International, deținute de compania franceză Marionnaud Parfumeries (51%) și de omul de afaceri elen George Georgandas (49%), au fost preluate de AS Watson, parte a grupului japonez Hutchison Whampoa, prin intermediul Marionnaud Germania.
Marionnaud se uită atent și la clienții cu venituri mai mici. În afară de brandurile selective și marca proprie, compania a dezvoltat în ultimul an o a doua rețea de magazine – conceptul Marionnaud Market are pe rafturi și produse mass-market, ca Nivea, L’Oreal sau Garnier, care sunt comercializate de obicei în hipermarketuri sau în drogherii.
Marionnaud operează 32 de magazine în România. “În anul 2011 nu am avut noi deschideri, însă intenționăm să reluăm procesul de expanisune începand cu 2012”, spune Bianca Grama. Vânzările companiei de anul trecut au fost “puţin sub 2009“, când compania a raportat o cifră de afaceri de 12,3 milioane de euro, conform datelor Ministerului de Finanţe, și pierderi de circa două milioane de euro.
Marionnaud concurează, pe de o parte, cu lanţuri de cosmetice și parfumuri precum Sephora și Douglas, și, pe de altă parte, cu magazinele duty free, site – urile și reţelele neavizate de parfumerie și produse cosmetice.
Piaţa românească de cosmetice (fără șampoane), este estimată de Euromonitor, corpul de statistică economică al UE, la 600–650 milioane de euro.