Închiderea circulației pe Valea Oltului fără o consultare prealabilă și fără soluții alternative a generat nemulțumiri din partea mediului de afaceri. Se solicită ca astfel de măsuri strategice să fie comunicate din timp și să includă planuri de atenuare a impactului asupra tuturor actorilor implicați.
Mediul de afaceri din România protestează vehement împotriva deciziei de închidere a circulației pe Valea Oltului, considerând că astfel de măsuri strategice nu pot fi luate și comunicate ad-hoc. Fundația Romanian Business Leaders (RBL) subliniază importanța acestei artere rutiere și cere consultări reale pentru a permite pregătirea adecvată a mediului privat și a cetățenilor afectați.
Impactul deciziei de a închide Valea Oltului
Valea Oltului este o cale rutieră de interes regional și strategic, esențială pentru transportatori, companii, afaceri locale și turiști. Închiderea circulației pe această arteră, fără o consultare prealabilă și fără a oferi soluții alternative, va avea consecințe semnificative asupra multiplelor sectoare economice și sociale.
RBL subliniază că nota de plată pentru această decizie luată în pripă va fi suportată de transportatori, care vor fi nevoiți să recalibreze rutele, ceea ce va duce la creșterea timpilor de condus, a costurilor cu resursa umană și a consumului de combustibil.
De asemenea, companiile din industrii cheie, precum automotive, comerțul cu produse alimentare refrigerate și congelate, și industria prelucrătoare, vor resimți un impact economic negativ semnificativ.
Afacerile locale și comunitățile vor fi afectate
Decizia de închidere a circulației pe Valea Oltului afectează direct și afacerile locale, inclusiv cele din turism, agricultură și organizarea de evenimente. Aceste afaceri vor trebui să găsească rapid planuri de rezervă pentru a asigura continuitatea activităților.
În plus, locuitorii din zonele deservite de Valea Oltului vor avea restricții la servicii de urgență și de mobilitate pentru deplasările personale și profesionale.
Turismul va fi, de asemenea, grav afectat, turiștii care și-au planificat concediile în zonă fiind nevoiți să își schimbe planurile sau să găsească rute alternative, ceea ce poate duce la o scădere semnificativă a numărului de vizitatori și, implicit, a veniturilor generate de acest sector.
Ce solicită mediului de afaceri?
RBL cere consultări reale și nu de formă, care să permită reacția și pregătirea mediului privat și a cetățenilor pentru impactul acestor decizii. Organizația subliniază că nu măsura în sine este problematică, ci modul în care a fost comunicată, fără analize de impact și predictibilitate.
Mediul de afaceri consideră că astfel de decizii trebuie să fie bine planificate și comunicate din timp, pentru a permite adaptarea și minimizarea impactului negativ asupra economiei și societății.
Decizia de închidere a circulației pe Valea Oltului între 8 iulie și 9 august, pe perioada zilei, pentru lucrările la autostrada Sibiu – Pitești, a fost anunțată de ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, într-o conferință de presă.