Aceştia avertizează că furnizorii de servicii de streaming concurenţi ar putea urma exemplul Netflix, eliminând acest indicator cheie privind sănătatea acestui sector, relatează Reuters.
Evoluțiile numărului de abonaţi au fost urmărite de multă vreme de investitori şi analiştii de pe Wall Street pentru a evalua modul în care companiile, inclusiv Netflix, Walt Disney şi Warner Bros Discovery, se descurcă în războaiele de streaming.
După o creştere puternică a numărului de abonaţi timp de trei trimestre, pionierul streamingului a anunţat că nu va mai raporta date de acest tip, pentru a se concentra mai mult pe venituri şi profitabilitate.
”Industriile tind să lucreze la unison şi dacă unul dintre jucătorii de frunte decide că este mai bine ca investitorii să judece performanţa pe măsuri diferite, rivalii ar putea adopta aceeaşi logică”, a spus Dan Coatsworth, analist de investiţii la AJ Bell.
Valoarea de piață a Netflix a scăzut cu 19 miliarde de dolari
Mişcarea vine în momentul în care unii analişti şi-au exprimat îngrijorarea cu privire la modul în care Netflix intenţionează să menţină creşterea după măsurile privind partajarea parolelor, care au ajutat compania să adauge 9,3 milioane de clienţi noi în primul trimestru.
Există semne că creşterea streaming-ului este saturată în SUA, deoarece s-a înjumătăţit în 2023, au arătat datele firmei de cercetare Antenna în februarie.
”Deşi acesta este parţial un semn al cotei de piaţă de neegalat a Netflix, ridică şi întrebări cu privire la plafonul final al streamerului în peisajul actual”, a declarat Brandon Katz, strateg în industria divertismentului pentru Parrot Analytics.
Acţiunile Netflix au scăzut vineri cu 7,3%, până la 565,85 USD pe unitate, cea mai mare scădere din iulie, deoarece prognoza privind veniturile pentru al doilea trimestru a fost sub estimări.
În urma declinului, valoarea de piaţă a Netflix a scăzut cu aproximativ 19 miliarde de dolari.
Netflix este unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de streaming media la nivel global. Compania oferă o gamă variată de filme, emisiuni TV, documentare și alte tipuri de conținut pe bază de abonament. Utilizatorii plătesc o taxă lunară pentru a avea acces la conținutul oferit de Netflix, pe care îl pot viziona pe diverse dispozitive conectate la internet, precum televizoare, computere, smartphone-uri sau tablete.
Netflix a fost fondat în 1997 de către Reed Hastings și Marc Randolph, cu sediul inițial în Scotts Valley, California. Compania a început inițial ca un serviciu de închiriere de DVD-uri prin poștă, iar serviciul de streaming a fost lansat în 2007.