Casa Națională de Pensii se așteaptă și la contestații din partea pensionarilor după ce fiecare dintre aceștia și-a primit decizia de recalculare. Șeful Casei de Pensii a venit cu lămuriri despre ce trebuie să facă pensionarii nemulțumiți.
Decizia de recalculare a pensiei greșită. Ce e de făcut? Lămuriri de la Casa de Pensii
Șeful Casei de Pensii, Daniel Baciu, a oferit vineri seară, la Antena 3 CNN, informații despre ce trebuie să facă pensionarii în cazul în care constată că decizia de recalculare a pensiei este eronată.
„Lucrurile sunt foarte simple, adică sunt prevăzute și în decizia de recalculare. Un pensionar, în momentul în care este nemulțumit sau nedumerit de ce anume găsește, ar trebui să facă o minimă procedură prealabilă, în sensul în care ori să facă o petiție la Casa de Pensii, ori să meargă la biroul de relații cu publicul sau într-o audiență la conducerea Casei de Pensii în care să ceară lămuriri, informații suplimentare cu privire la conținutul acestei decizii de recalculare”, a explicat Daniel Baciu în direct la Antena 3 CNN.
Șeful Casei de Pensii a declarat că a discutat cu directorii Caselor de Pensii pentru a aloca un număr suplimentar de funcționari la ghișee, în cazul în care pensionarii vor merge pentru a solicita informații suplimentare.
„Am avut în această săptămână o videoconferință cu toți directorii din Casele de Pensii și le-am cerut ca în perioada imediat următoare, începând de săptămâna viitoare, să aloce mai mulți salariați la ghișee, la birourile de relații cu publicul – pentru că ne așteptăm ca pensionarii care nu înțeleg cu adevărat acești indicatori, care nu sunt foarte complicați, (n.r.- să meargă la ghișee pentru lămuriri) – să dea relațiile necesare fiecărui pensionar în parte care vine și solicită aceste informații”, a mai precizat șeful Casei de Pensii.
Vor fi distribuite circa 500 de mii de plicuri zilnic
Reprezentanții Poștei Române au oferit detalii suplimentare privind distribuirea deciziilor de recalculare a pensiilor, subliniind că procesul va dura aproximativ două săptămâni. În această perioadă, pensionarii care nu primesc deciziile astăzi sau în săptămâna următoare nu trebuie să își facă griji, deoarece livrarea se va desfășura gradual.
Vineri, de la prima oră a dimineții, factorii poștali din întreaga țară au început să distribuie plicurile cu deciziile de recalculare. Aproape 10.000 de poștași au plecat pe teren încă de la primele ore ale zilei, pregătiți să înmâneze documentele beneficiarilor. Acest efort coordonat este destinat să asigure că toți pensionarii primesc documentele necesare într-un timp rezonabil.
Pe parcursul următoarelor două săptămâni, factorii poștali vor livra aproximativ 4,6 milioane de documente, ceea ce înseamnă o medie de 500.000 de plicuri distribuite zilnic. Aceștia sunt esențiali în acest proces și au demonstrat în trecut un înalt nivel de profesionalism în gestionarea unor proiecte de asemenea amploare, având întotdeauna grijă de nevoile clienților lor.
În cazul în care titularul deciziei nu se află acasă în momentul livrării, documentul poate fi predat unui membru al familiei sau unei rude. Dacă nici aceștia nu sunt disponibili, beneficiarul va putea ridica personal documentul de la oficiul poștal la care este arondat. Astfel, Poșta Română își dorește să faciliteze accesul fiecărui pensionar la informațiile esențiale privind recalcularea pensiei.
Distribuirea completă a deciziilor de recalculare a pensiilor este preconizată să se finalizeze până pe 30 august 2024. Reprezentanții Poștei Române au comunicat aceste detalii prin intermediul rețelelor sociale, asigurând astfel transparență și accesibilitate în procesul de livrare a documentelor.