YouTube a anunţat luni interzicerea conţinuturilor „manipulate sau falsificate” despre alegeri, în timp ce giganţii industriei tehnologice fac faţă unei presiuni crescute pentru a combate dezinformarea online odată cu apropierea alegerilor prezidenţiale americane.
”Sursă mai credibilă”
Într-o notă de blog, platforma de înregistrări video, a cărei proprietară este Google, a afirmat că aceste măsuri sunt luate cu scopul de a face din Youtube „o sursă mai credibilă” de informare şi de promovare a „unui discurs politic sănătos”.
Leslie Miller, vicepreşedinte pentru afaceri publice al YouTube, a detaliat că „conţinuturile care au fost manipulate tehnic sau falsificate în scopul de a-i înşela pe utilizatori” şi „care ridică un risc flagrant de daune” vor fi interzise, informează Agerpres, preluând presa internațională.
O înregistrare video care pretinde în mod fals că un politician a decedat va fi, de exemplu, retrasă de pe platformă.
Conţinuturile vizând să înşele alegători cu privire la vot sau recensământ, precum şi cele conţinând declaraţii false asupra criteriilor tehnice de eligibilitate vor fi de asemenea interzise de YouTube.
Publicitatea politică
Acuzate de numeroşi detractori că ar fi lăsat să propage informaţii false pe platformele lor în cursul alegerilor prezidenţiale americane din 2016, marile companii din Silicon Valley au anunţat măsuri pentru a contracara mai bine aceste pericole înaintea alegerilor din 2020.
Facebook, care face obiectul celor mai virulente critici, a anunţat în decembrie interzicerea tuturor conţinuturilor publicate de utilizatori sau companii de publicitate, care ar putea perturba recensământul, precum informaţii false şi incitări la neparticipare.
Grupul tehnologic din California a refuzat totuşi să cenzureze anunţurile cu caracter politic, ceea ce i s-a reproşat foarte mult. Twitter spre deosebire de Facebook a interzis publicitatea politică.
Google, la rândul său, a impus restricţii anunţurilor care se adresează mult prea direct alegătorilor.