500 de angajați ai Poștei Române vor fi restructurați

În curând, 500 de angajați ai Poștei Române vor fi restructuraţi din motive legate de digitalizare şi criterii de performanţă. Anunțul a fost făcut luni, 1 mai 2023, de către Valentin Ștefan, directorul general al Poștei Române. Acesta a ținut să precizeze că oamenii nu vor fi concediați, ci restructurați și vor primi salarii compensatorii.

Potrivit spuselor sale, „este vorba despre un cumul de factori, serviciile şi produsele companiei s-au redus la jumătate în ultimii zece ani, la fel şi numărul total de angajaţi a coborât cu 40% în ultimii zece ani, în schimb aparatul administrativ s-a dublat”.

„Credem că cu un număr mai mic de oameni, compania poate să-şi desfăşoare activitatea mai bine. Poşta Română are acum cam 23.000 de angajaţi şi nu vrem să dăm afară pe nimeni, vrem doar să-i relocăm acolo unde e nevoie de personal în Poşta Română.

Acolo dintr-un departament în administraţia centrală de 20 de persoane, pentru 15 de exemplu se vor oferi posturi în operaţional: poştaş, şofer.

Din experienţa noastră, aceşti colegi nu vor accepta noile posturi şi probabil vor opta să rămână în continuare în posturile pe care le au şi atunci trebuie să le desfacem contractul de muncă. Aceste persoane care vor fi relocate vor primi şi salarii compensatorii”, a explicat, luni, Valentin Ştefan în cadrul unei emisiuni TV de pe Antena 3 CNN.

Angajații Poștei Române vor avea parte de cursuri de educație financiară din partea specialiștilor BNR

Ba mai mult, angajații Poștei Române vor avea parte de cursuri de educație financiară din partea specialiștilor BNR, ca rezultat al unui parteneriat semnat între Compania Națională Poșta Română și Banca Națională a României.

Cursurile se înscriu într-un proiect pilot ce va fi derulat timp de un an și sunt structurate pe mai multe module, după cum urmează:

  • sistemul bancar și sistemul monetar, cu accent pe elementele de siguranță ale banilor românești, evoluția numerarului în circulație, falsurile și detectarea lor;
  • plățile și importanța lor pentru economie – numerarul versus mijloace de plată fără numerar, instrumente de plată electronice: card, internet banking și mobile banking – avantaje și riscuri;
  • rolul și atribuțiile băncii centrale, caracteristicile băncilor comerciale vs. instituțiile financiare nebancare.