Oamenii vor putea folosi mașini autonome pe unele autostrăzi din Marea Britanie
Super veste pentru oamenii care au Ford sau care intenționează să își cumpere unul. În Marea Britanie a fost aprobată tehnologia BlueCruise („hands-off, eyes-on”), ceea ce înseamnă că oamenii vor putea folosi mașini autonome pe unele autostrăzi.
Ministrul de Stat pentru Transporturi din Regatul Unit, Jesse Norman, s-a declarat încântat de faptul că Marea Britanie se află în „prima linie a inovației”, după ce a devenit primul stat europen care a aprobat tehnologia BlueCruise.
Vor putea conduce maşina fără să mai fie obligaţi să ţină mâna pe volan!
„Cele mai recente sisteme avansate de asistență pentru șoferi fac condusul mai ușor și mai lin, dar pot contribui și la creșterea siguranței pe șosele prin reducerea posibilităților de eroare a șoferului”, a spus oficialul britanic, potrivit BBC.
Prin această tehnologie se poate controla direcția, accelerația și frânarea mașinii, astfel că şoferul va putea să-şi ia mâinile de pe volan. Atenţie, totuşi! Va fi prezentă în maşină o cameră de supraveghere care va monitoriza ochii șoferului, pentru ca acesta să rămână concentrat pe drum.
În plus, se poate păstra o distanță de siguranță față de alte mașini și chiar le poate opri complet în ambuteiaje, o opțiune oferită de unele modele Ford, doar pe bază de abonament.
Inițial, această tehnologie va fi disponibilă doar pentru modelele din 2023 ale SUV-ului electric Mustang Mach-E. Primele 90 de zile sunt incluse odată cu achiziționarea mașinii de 50.830 de lire sterline, dar șoferii vor trebui apoi să se înscrie pentru un abonament lunar. Livrările noului model au început din martie 2023.
Mustang Mach-E are o viteză maximă de 130 km/h și folosește atât camere, cât și senzori pentru a detecta marcajele de bandă, semnele de viteză, poziția și viteza altor mașini de pe șosea.
În ultimii doi ani, divizia de maşini electrice a Ford a înregistrat pierderi de 3 miliarde de dolari americani
În ciuda acestui fapt, la sfârșitul lui martie 2023, Ford Motor a anunţat că divizia sa de vehicule electrice a înregistrat pierderi cumulate de până la trei miliarde de dolari americani în ultimii doi ani şi ar urma să piardă alte trei miliarde de dolari americani în 2023, în condiţiile în care grupul investeşte foarte mult în noile modele şi uzine.
Cifrele acestea au fost prezentate după ce Ford a anunțat că va introduce o nouă modalitate de a raporta rezultatele financiare, în ideea de a da investitorilor o imagine mai clară asupra performanţelor celor trei divizii principale ale grupului. După rezultatele pe primul trimestru, care vor fi anunţate pe data de 2 mai 2023, Ford va publica rezultatele înregistrate de diviziile: „Ford Model e” (vehicule electrice), „Ford Blue” (vehicule pe combustie) şi „Ford Pro” (vehicule comerciale şi servicii).
Potrivit sursei citate anterior, în perioada 2021-2023, pierderile cumulate înregistrate de divizia „Ford Model e” se se vor ridica la şase miliarde de dolari americani, Cu toate acestea, oficialii companiei se aşteaptă ca divizia de vehicule electrice să devină profitabilă până la finele lui 2026 cu o marjă de profit operaţional de 8%.
John Lawler, directorul financiar, a spus că Ford nu va mai publica rezultate financiare defalcate pe regiuni, ci doar pe divizii de activitate. Pe lângă asta, John Lawler a precizat că Ford va publica cifrele de vânzări anuale şi trimestriale precum şi cota de piaţă a companiei pe primele cinci pieţe mondiale, dar nu va mai oferi informaţii cu privire la vânzările şi cota de piaţă la nivel regional.