Șefii Facebook au vehiculat intern ideea taxării agenţiilor de publicitate şi a celorlalte companii care doreau să intre în posesia datelor personale ale utilizatorilor.
În urmă cu mai mulţi ani, șefii Facebook discutau despre posibilitatea taxării companiilor pentru accesul la datele persoanele ale utilizatorilor reţelei sociale, conform The Wall Street Journal.
Informaţia apare într-o serie de email-uri interne din perioada 2012 – 2014, perioadă în care Facebook încerca să crească rapid veniturile după listarea din 2012. O propunere era ca accesul la datele utilizatorilor să le fie blocat pentru companiile care nu cumpără publicitate de cel puţin 250.000 de dolari, scrie news.ro.
Numele executivului nu este cunoscut, însă este clar că propunerea sa nu a fost pusă în practică. Cei de la Facebook nu au comentat decât că informaţiile obţinute de publicaţia americană sunt scoase din context.
Este foarte posibil ca mail-urile în cauză, alături de alte informaţii interne care să scoată la lumină şi mai multe despre modul în care se iau deciziile în cadrul companiei, să devină în curând publice.
Parlamentul britanic a confiscat recent mai multe documente interne ale Facebook pentru a investiga celebrul caz Cambridge Analytica, în urma căruia au fost accesate datele personale ale peste 87 de milioane de utilizatori.