ELLE anunță că pentru „a promova o industrie a modei mai umană”, imaginile cu blănuri naturale vor dispărea din toate ediţiile şi platformele revistei de modă. Sursa citată mai precizează că această măsură vine în urma unei decizii care se înscrie într-o tendinţă tot mai amplă ce a fost remarcată în sectorul produselor de lux, informează AFP.
De menționat este faptul că, după mișcarea făcută ELLE a devenit astfel prima publicaţie majoră din industria modei care adoptă această măsură, interzicând imaginile cu blănuri naturale nu numai în conţinutul său editorial, ci şi în spaţiile sale publicitare.
Valeria Bessolo Llopiz, vicepreşedinte şi director internaţional al revistei ELLE anunță că prezența blănurilor pe paginile revistei nu mai corespunde cu valorile acesteia, dar nici cu cele ale criticilor.
„Prezenţa blănurilor naturale în paginile noastre şi pe suporturile noastre digitale nu mai corespunde cu valorile noastre, nici cu cele ale cititorilor noştri”, a declarat Valeria Bessolo Llopiz, vicepreşedinte şi director internaţional al revistei ELLE, deţinută de grupul francez Lagardere.
Totodată, aceasta a mai menționată că ELLE se implică activ și respinge actele de cruzime împotriva animalelor.
ELLE rasping cruzimea împotriva animalelor
„A sosit timpul ca ELLE să se pronunţe (…) şi să respingă actele de cruzime asupra animalelor”, pentru „a promova o industrie a modei mai umană”, a adăugat ea într-o conferinţă de presă organizată de site-ul The Business of Fashion la Chipping Norton, în centrul Angliei.
PJ Smith, specialist în modă al filialei americane a ONG-ului Human Society International, a salutat decizia luată și a declarat că speră ca „şi alte reviste de modă să urmeze acest exemplu”.
Totodată, el a mai precizat că speră ca această mișcare să aducă o schimbare pozitivă în industria modei la nivel mondial.
„Acest anunţ va declanşa o schimbare pozitivă în întreaga industrie a modei şi are potenţialul de a salva numeroase animale de o viaţă plină de suferinţe şi de o moarte plină de cruzime”, a declarat PJ Smith, la Chipping Norton.
La rândul ei, directoarea diviziei britanice a organizaţiei PETA susține că promovarea blănurilor aparține vechilor reviste.
„Promovarea blănurilor aparţine vechilor numere ale revistelor de modă de altădată”, a declarat şi directoarea diviziei britanice a organizaţiei PETA, Elisa Allen.
Totodată, organizația PETA, care se ocupă de apărarea drepturilor animalelor a transmis că „le felicită pe principalele publicaţii actuale – inclusiv British Vogue, InStyle USA, Cosmopolitan UK şi noua ediţie Vogue Scandinavia – pentru faptul de a exclude blănurile naturale din conţinutul lor editorial şi nu avem niciun dubiu că vor extinde această măsură şi la spaţiile publicitare”.
Trebuie menționat faptul că în ultimii ani, la presiunea activiştilor pentru drepturile animalelor, industria modei a renunţat progresiv la blănurile naturale. Printre brandurile care au început deja să renunţe la blănurile naturale se numără casele italiene Gucci, Versace şi Prada, cele britanice Burberry, Vivienne Westwood şi Alexander McQueen, şi cele americane Donna Karan, DKNY şi Michael Kors, precum şi cele franceze Jean-Paul Gaultier şi Balenciaga.
Amintim faptul că un sondaj realizat de YouGov în 2020 a dezvăluit că 93% dintre britanici refuză să poarte blănuri naturale, iar un sondaj realizat de Research Co a arătat că 71% dintre americani se opun sacrificării animalelor pentru blănurile lor. Mai exact, în Franța, nouă persoane din zece se opun comerţului cu blănuri naturale, potrivit unui sondaj IFOP comandat de Fondation 30 millions d’amis.
O măsură în acest sens a fost luată și de Israel, care în luna iunie a devenit prima ţară din lumea arabă care a interzis vânzările de blănuri naturale pentru industria modei.
De asemenea, în luna noiembrie, asociaţia Fourrure Francaise a adresat o scrisoare deschisă revistei Vogue France în care a spus că este „absurd să creezi haine din material plastic şi să spui că ele sunt prietenoase cu mediul, pentru că sunt realizate pe bază de materiale atent selecţionate, acrilice şi monoacrilice”.