Apare un nou abonament Netflix. Vești bune pentru clienții serviciului de streaming video
Netflix a ales Microsoft pentru a ajuta la furnizarea de reclame într-o versiune mai ieftină a serviciului său de streaming video, care urmează să fie lansat în cursul acestui an, cu angajamentul de a minimiza intruziunile în viața privată care însoțesc adesea reclamele digitale.
Alianța anunțată miercuri marchează un pas important către prima incursiune a Netflix în domeniul publicității, după ce a refuzat cu fermitate să includă reclame în serviciul său de streaming video încă de la înființarea sa, în urmă cu 15 ani. Netflix a anunțat că va renunța la rezistența sa față de reclame în urmă cu trei luni, după ce a dezvăluit că a pierdut 200.000 de abonați în primele trei luni ale anului, pe fondul unei concurențe mai acerbe și al creșterii inflației care a pus presiune asupra bugetelor gospodăriilor, ceea ce a determinat conducerea să realizeze că a venit timpul pentru o opțiune mai puțin costisitoare.
Netflix a avertizat că va raporta probabil pierderi și mai mari de abonați pentru perioada aprilie-iunie, ceea ce sporește urgența de a lansa o versiune mai ieftină a serviciului său, susținută de reclame, pentru a contribui la inversarea erodării numărului de clienți. Acest declin a contribuit la o scădere de 70% a prețului acțiunilor sale până acum în acest an, a șters în jur de 190 de miliarde de dolari din averea acționarilor și a declanșat sute de concedieri.
Nu se știe data la care va fi lansat abonamentul și nici prețul
Compania din Los Gatos, California, este programată să publice cifrele pentru perioada aprilie-iunie pe 19 iulie, dar încă nu a specificat când va fi disponibilă opțiunea sa cu suport publicitar, cu excepția faptului că va fi lansată înainte de 2023. Anunțul Netflix despre parteneriatul cu Microsoft a omis, de asemenea, o informație crucială: prețul anticipat al opțiunii cu suport publicitar.
„Este foarte devreme și avem multe de rezolvat”, a declarat Greg Peters, directorul de operațiuni al Netflix, într-o postare care a subliniat, de asemenea, „protecțiile puternice ale Microsoft în materie de confidențialitate”.
Obținerea acordului publicitar cu un serviciu de streaming video care se mândrește cu peste 220 de milioane de abonați reprezintă o lovitură majoră pentru Microsoft, care a fost angajată într-o luptă îndelungată și adesea acerbă în ultimii 20 de ani cu Google, forța dominantă în domeniul publicității digitale.
„Această tranzacție oferă Microsoft ceva ce îi lipsea afacerii sale publicitare în creștere – un inventar de streaming video de calitate care are potențial de extindere”, a declarat analistul Ross Benes de la Insider Intelligence.
Mikhail Parakhin, președintele Microsoft pentru experiențe web, a declarat că firma din Redmond, Washington, este „încântată” de alegerea făcută de Netflix într-o postare care a subliniat, de asemenea, angajamentul companiei față de confidențialitate.
Google, cel mai puternic motor de căutare
În timp ce Microsoft produce în continuare software-ul care alimentează majoritatea computerelor personale din lume, Google a devenit din ce în ce mai puternic prin intermediul motorului său de căutare dominant, al omniprezentului software Android pentru smartphone-uri și al altor servicii digitale populare care au generat anul trecut venituri din publicitate de peste 200 de miliarde de dolari – mult mai mult decât orice altă rețea de marketing.
Dar vânzările de publicitate Google depind în mare măsură de informațiile personale pe care serviciile sale, în mare parte gratuite, le colectează despre miliardele de utilizatori din întreaga lume, o formă de supraveghere pe care Netflix dorește în mod evident să o evite prin întreruperile publicitare din serviciul său video pentru a reduce șansele de a-și îndepărta abonații. Google deține, de asemenea, site-ul video YouTube, care concurează deja cu Netflix pentru atenția oamenilor și care va fi în curând și un rival în materie de publicitate.
De asemenea, este posibil ca Microsoft să fi avut un alt factor în favoarea sa. Cofondatorul și co-directorul executiv al Netflix Inc., Reed Hastings, a făcut parte din consiliul de administrație al Microsoft Corp. din 2007 până în 2012, scrie publicația Time.