În timp ce în România companii precum Uber sau Taxify sunt acuzate de piraterie de taximetriști, alte țări investesc miliarde de dolari în sistemul de ride-sharing.
Pe plan mondial, reşterea preţurilor, tensiunile politice, scăderea apetitului pentru automobilele diesel şi noile servicii de ride-sharing încep să reducă cererea de automobile pe pieţe precum Marea Britanie şi SUA.
Piaţa auto chineză este cea mai mare din lume. China, a doua putere a lumii, a înregistrat în februarie o scădere a vânzărilor de 13,8%, a opta lună consecutivă de declin, după un recul de 16% în ianuarie, arată datele publicate recent de Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM).
Acum însă, marile companii de aici din domeniul auto şi internetului, inclusiv Chongqing Changan Automobile, Alibaba şi Tencent, vor să înfiinţeze o societate mixtă de 9,76 miliarde de yuani (1,46 miliarde de dolari) pentru a investi pe segmentul ride-sharing (comanda unei maşini prin intermediul unei aplicaţii).
Chongqing Changan Automobile, potrivit Reuters, anunță că producătorul auto Chongqing Changan Automobile a investit 1,6 miliarde de yuani (238,70 milioane de dolari) în compania cu sediul la Nanjing, parteneri fiind Alibaba, Tencent, Suning, FAW şi Dongfeng Motor. Alibaba şi Tencent sunt cei mai mari retaileri online din China.
Societatea mixtă va investi pe segmentul ride-sharing, în special în vehicule electrice, scrie Agerpres.
Luna trecută, s-au livrat în China 1,48 milioane de vehicule. În schimb vânzările de automobile electrice şi hibride, sprijinite de subvenţiile oferite de autorităţile de la Beijing, au urcat cu 53,6%, la 52.900 unităţi.