Marca germană Volkswagen, care a triumfat de-a lungul timpului în Raliul Dakar şi Campionatul Mondial de raliuri (WRC), a decis să se retragă din competiţiile automobilistice, informează cotidianul L’Equipe.

Responsabili Volkswagen au decis să îşi îndrepte toate eforturile către mobilitatea electrică, pentru ca grupul german să îşi poată reface blazonul după scandalul Dieselgate, generat de manipularea datelor privind emisiile.

Dezvoltarea gamei electrice a companiei

Astfel, cei 169 de angajaţi ai Volkswagen Motosport, cu sediul la Hanovra, vor fi integraţi în activităţile industriale ale constructorului cu sediul la Wolfsburg, pentru a contribui la dezvoltarea gamei electrice a companiei.

Această echipă, condusă în acest moment de belgianul Sven Smeets şi de francezul François-Xavier Demaison în plan tehnic, a câştigat totul pe unde a trecut, cu trei victorii în Raliul Dakar, între 2009 şi 2011, patru titluri mondiale în WRC, obţinute de Sebastien Ogier între 2013 şi 2016, precum şi trei coroane mondiale în Rallycross (2017, 2018, 2020).

Audi, o altă marcă a grupului Volkswagen, a anunţat la rândul ei că va părăsi Formula E la finele anului 2021, pentru a se orienta către un proiect legat de vehiculele electrice în Raliul Dakar şi un prototip LMDH în anduranţă.

Scandalul Dieselgate

Scandalul Volkswagen Dieselgate a început la 18 septembrie 2015, când Agenția pentru Protecția Mediului a Statelor Unite (EPA) a avertizat producătorul de autoturisme Volkswagen cu privire la programarea frauduloasă a motoarelor diesel TDI produse în intervalul 2009-2015.

Acestea respectau normele de poluare în materie de oxizi de azot (NOx) doar în condiții de laborator, ele depășind de până la 35 de ori limita legală în condiții normale de exploatare. EPA consideră acest tip de progamare ilegal, iar VW a admis caracterul fraudulos al practicii.

Circa 11 milioane de masini sunt afectate la nivel mondial, inclusiv 500,000 in Statele Unite.

Volkswagen a devenit ținta unor investigații multiple la nivel mondial, iar prețul acțiunilor companiei a scăzut semnificativ în urma scandalului. Șeful concernului Volkswagen Group, Martin Winterkorn, a demisionat, iar numeroși manageri din vârful ierarhiei Volkswagen au fost suspendați.

Compania a anunțat că a pregătit 7.3 miliarde de dolari pentru a rectifica problema, urmând să modifice autovehiculele afectate în cadrul unei campanii internaționale de rechemare în service.

În România, Registrul Auto Român a încetat să elibereze documente de înregistrare pentru autoturismele Volkswagen echipate cu motor diesel Euro 5.