Șoferii care obișnuiesc să plece în Bulgaria sau să treacă prin această țară au parte de vești bune. Oficialii bulgari iau în considerare mărirea benzilor de circulație la un punct al frontierei cu România. Despre ce este vorba, de fapt?
Benzile de circulație de la Durankulak ar putea fi mărite
Ministrul interimar al Turismului din Bulgaria, Evtim Miloshev, a declarat recent că se analizează posibilitatea extinderii benzilor de circulație la punctul de trecere a frontierei Durankulak, în contextul aglomerației crescute din această zonă.
Aglomerările s-au accentuat în urma lucrărilor de renovare la Podul Prieteniei, care leagă orașele Giurgiu și Ruse, devierea fluxului de trafic transformând Durankulak într-o rută principală pentru turiștii care trec granița dintre România și Bulgaria.
Miloshev a subliniat că extinderea benzilor de circulație la Durankulak este, deocamdată, doar un plan conceptual, dar discuțiile cu instituțiile relevante sunt deja în desfășurare.
„Durankulak a devenit un punct de trecere foarte actual în acest an,” a spus ministrul, evidențiind că majoritatea turiștilor care vizitează Bulgaria în această perioadă provin din România.
În acest context, punctele de trecere a frontierei din zona podurilor peste Dunăre 1 și 2, precum și Durankulak, joacă un rol crucial în gestionarea acestui flux de turiști.
Lucrările la Podul Prieteniei au început în vara aceasta
Lucrările de renovare la Podul 1, Giurgiu-Ruse, demarate în vara acestui an, au amplificat traficul prin punctul Durankulak, care a devenit astfel un punct esențial de intrare în Bulgaria.
„Sezonul turistic a fost foarte stabil,” a adăugat Miloshev, subliniind că rezultatele obținute până în prezent indică faptul că acest sezon va fi unul dintre cele mai bune din ultimii ani.
Această situație pune însă o presiune suplimentară asupra infrastructurii de la frontiera Durankulak, făcând necesară găsirea unor soluții rapide și eficiente pentru a preveni blocajele majore și pentru a asigura un flux optim de turiști.
Rute alternative pentru șoferi
Conducătorii auto sunt sfătuiți:
- să acorde o atenție sporită
- să reducă viteza
- să respecte cu strictețe indicatoarele temporare instalate la locul lucrărilor rutiere
De asemenea, trebuie luată în considerare posibilitatea prelungirii timpilor de așteptare la punctele de trecere a frontierei.
- Vidin – Calafat
- Kardam – Negru Vodă
- Silistra – Ostrov Călărași
- Dobromir – Krushari și Kainardzha – Lipnița (aceste două puncte funcționează între orele 8.00 și 20.00 și numai pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de până la 3,5 t)
- Nikopol – Turnu Măgurele (feribot – www.feribot-eurobac.ro)
- Svishtov – Zimnicea (feribot – www.ferry.bg)
- Oryahovo – Bechet (feribot – www.ferryboat.bg)
- Aydemir (Silistra) – Chiciu (Călărași) (feribot – www.spikaferry.com)
Punctul de trecere Vama Veche este, de asemenea, foarte aglomerat în timpul verii. Alte puncte de frontieră – cum ar fi Negru Vodă – sunt mai puțin aglomerate.
Opțiunile de trecere cu feribotul au o capacitate limitată de vehicule grele care pot traversa, subliniază romania.europalibera.org.
Cu toate acestea, autoritățile bulgare au declarat că siguranța șoferilor este mai importantă. Prin urmare, reparațiile nu mai pot fi amânate. Partea bulgară a efectuat două intervenții de urgență pe pod în acest an.
La sfârșitul lunii iunie, Guvernul României a aprobat decizia de înființare a unui nou punct de trecere a frontierei internaționale între România și Bulgaria. Acesta a fost denumit Giurgiu – Ruse II (în funcțiune până în 2005), pe baza acordului româno-bulgar din 2022.
Acest punct va deveni operațional numai după ce infrastructura va fi construită, iar personalul și utilitățile necesare vor fi instalate, astfel încât controlul de frontieră să poată avea loc în conformitate cu normele și standardele în vigoare.