Revolut lansează o nouă funcționalitate pentru combaterea scam-urilor
Revolut, fintech-ul cu 4 milioane de clienți în România, anunță o nouă funcționalitate destinată protecției utilizatorilor împotriva fraudelor de tip „impersonare”. Această măsură inovativă, apelurile directe în aplicație, reprezintă un pas important în combaterea scam-urilor și în asigurarea unui contact sigur și transparent între clienți și echipele de relații cu clienții ale companiei. Revolut își propune astfel să ajute utilizatorii să evite pericolele fraudelor prin telefon, în care escrocii se dau drept reprezentanți ai băncii sau ai altor instituții de încredere.
O directă la degetele utilizatorului pentru a preveni fraudele
Fraudele de impersonare sunt o amenințare constantă pentru utilizatorii bancari din întreaga lume. Escrocii se prezintă ca fiind oficiali ai unei bănci sau autorități și încearcă să convingă victimele să trimită bani sau să dezvăluie informații personale sensibile. Revolut a implementat o soluție simplă, dar extrem de eficientă: apelurile directe prin aplicație, care nu pot fi replicate de escroci.
„Scam-urile de impersonare reprezintă un pericol pentru foarte mulți utilizatori. Am ajuns la concluzia că singura modalitate eficientă de a preveni acest tip de fraudă este să le punem la dispoziție clienților instrumentele necesare pentru a întrerupe „vraja” escrocilor, înainte ca aceștia să ajungă să le trimită bani.
Marea majoritate a apelurilor noastre către clienți se realizează direct prin aplicație, doar după ce agenții din departamentul de Relații cu clienții au stabilit contactul cu utilizatorii care au nevoie de o astfel de interacțiune. Prin urmare, dacă cineva te sună pe nepusă masă, la telefon, printr-un alt canal decât aplicația Revolut, trebuie să te oprești și să îți pui întrebarea dacă este cu adevărat cineva din partea băncii care te apelează sau dacă este un posibil escroc. În schimb, dacă apelul se realizează prin aplicația noastră și a fost confirmat anterior, poți fi sigur că este Revolut și nu cineva care vrea să te păcălească”, a declarat Woody Malouf, directorul Departamentului FinCrime Revolut.
Un apel direct în aplicație nu poate fi interceptat sau falsificat de escroci, oferind astfel un mediu sigur pentru utilizatorii care au nevoie de asistență. Mai mult, această funcționalitate adaugă un strat suplimentar de securitate, deoarece fiecare apel este confirmat de client înainte ca acesta să aibă loc, astfel eliminând riscul unui apel „surpriză” venit din partea unei persoane care se dă drept reprezentant al băncii.
Ce trebuie să știe utilizatorii Revolut despre noua funcționalitate
Noua funcționalitate este disponibilă momentan pentru clienții retail, în secțiunea Ajutor/Securitate și fraudă a aplicației. Utilizatorii pot accesa această opțiune pentru a începe un apel sigur cu echipele de suport ale Revolut, atunci când au întrebări sau probleme legate de contul lor.
Revolut își propune să extindă acest serviciu și pentru clienții din segmentul B2B, iar compania a subliniat că apelurile prin aplicație vor deveni standard pentru orice interacțiune importantă cu echipa de relații cu clienții.
Malouf a explicat că apelurile către clienți sunt realizate, în majoritatea cazurilor, prin aplicație, doar după ce agenții confirmă, prin chat, acordul utilizatorului. El a adăugat că, în cazul unui apel nesolicitat din partea companiei printr-un alt canal decât aplicația Revolut, utilizatorii ar trebui să fie precauți și să se întrebe dacă este vorba despre o tentativă de scam.
Recomandările fintech-ului Revolut pentru siguranța utilizatorilor
Revolut îndeamnă utilizatorii să folosească chat-ul din aplicație pentru orice problemă legată de cont sau serviciile companiei. Aceasta rămâne cea mai sigură și confidențială metodă de a contacta echipa de relații cu clienții, deoarece toate conversațiile sunt protejate și monitorizate de sistemele de securitate ale aplicației.
Compania subliniază că, în cazul în care utilizatorii primesc apeluri nesolicitate sau mesaje suspecte din afacerea Revolut, aceștia ar trebui să contacteze imediat departamentul de suport prin aplicație pentru a verifica autenticitatea acestora. Revolut continuă să investească în tehnologii avansate pentru a proteja informațiile și fondurile clienților săi, iar această nouă funcționalitate reprezintă o parte esențială a eforturilor companiei de a preveni fraudele în rândul utilizatorilor săi.