Ford Motor a luat o decizie majoră. Potrivit Reuters, grupul auto a anunțat că începând cu data de luni, 8 februarie, va reduce temporar producţia, timp de o săptămână, la două fabrici din SUA, Dearborn şi Kansas, unde se fabrică cel mai profitabil model, camioneta F-150. Motivul este lipsa de semiconductori, scrie Agerpres.
Totodată, un purtător de cuvând a mai precizat că cel de-al doilea producător auto din SUA „lucrează îndeaproape cu furnizorii pentru rezolvarea potenţialelor probleme legate de lipsa de cipuri pentru industria auto şi face eforturi pentru a prioritiza producţia vehiculelor cheie”.
Ford nu este singurul care se află în această situație. Şi compania niponă Mazda Motor a anunţat joi că luna aceasta va înregistra din aceeaşi cauză o reducere a producţie cu 7.000 de vehicule, în timp ce grupul Stellantis încetineşte producţia la fabrica Melfi din Italia săptămâna viitoare, iar peste 7.000 de angajaţi vor fi în şomaj tehnic.
Cine mai este în situația Ford
De asemenea, și producătorul auto nipon Nissan va fabrica mai puţine camioane, din cauza lipsei de semiconductori, la fabrica din Canton, Mississippi. Aceste decizii sugerează că problema care îi afectează pe toţi producătorii auto ar putea să se agraveze.
Mai exact, Bosch şi Infineon au avertizat asupra problemelor legate de lipsa de cipuri, care complică redresarea industriei auto în urma pandemiei.
De menționat este faptul că și alţi producătorii auto din întreaga lume, printre care General Motors, Subaru Corp, Toyota Motor Corp, Volkswagen şi Fiat Chrysler, închid liniile de asamblare pe fondul lipsei de cipuri pentru industria auto. Acestea sunt utilizate de pe o gamă largă de aplicaţii precum sisteme de asistenţă şi controlul navigaţiei. În medie, un autoturism utilizează între 50 şi 150 de cipuri.
În acest context, Germania, Franţa şi alte 17 state membre UE au convenit să îşi unească forţele şi să investească în tehnologii pentru procesoare şi semiconductori, componente cheie pentru dispozitivele conectate la internet şi procesarea datelor, în încercarea de a ajunge din urmă SUA şi Asia.
În prezent, ponderea Europei din piaţa globală de semiconductori, evaluată la 440 miliarde de euro, este de aproximativ 10%, iar UE se bazează pe cipurile produse peste hotare. O astfel de dependenţă de cipurile şi alte produse care vin din străinătate a fost scoasă la lumină în timpul pandemiei.