Este o informație foarte importantă pentru toți cei care au mașini vechi. Programul privind casarea mașinilor uzate se amână pentru anul 2023.
Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a decis să ia această măsură pentru că intenționează să simplifice procedurile de accesare a proiectelor finanțate din Fondul pentru mediu.
„Administrația Fondului pentru Mediu intenționează să simplifice procedurile de accesare a proiectelor finanțate din Fondul pentru mediu prin descentralizarea unor programe, cu ajutorul primăriilor care se vor implica direct în analiza și implementarea proiectelor, așa cum este cazul Programului de casare a autovehiculelor uzate. În acest context, ghidul Programului privind casarea autovehiculelor uzate va suferi modificări, urmând ca sesiunea de lansare să aibă loc în prima parte a anului 2023”, susțin reprezentanții AFM.
Conform acestora, perioada și modalitatea de depunere a cererilor de finanțare, însoțite de documentația aferentă, se vor stabili prin dispoziția președintelui AFM.
Inițial s-a amânat pentru data de 11 noiembrie 2022
La mijlocul lunii octombrie, AFM anunța că programul pentru casarea mașinilor uzate se amână și se va putea realiza începând cu data de 11 noiembrie 2022.
În septembrie, AFM anunța că se vor putea realiza conturi începând cu data de 14 octombrie 2022, urmând ca, în perioada 21 octombrie 2022, ora 10.00 – 23 decembrie 2022, ora 14.00 sau până la epuizarea bugetului alocat sesiunii de finanțare, solicitanții să poată depune cererile de finanțare.
Acest program este foarte așteptat de către mulți proprietari de rable. Prin această inițiativă, posesorii de mașini mai vechi de 15 ani le pot da la casat, în schimbul a 3.000 de lei. Ei nu sunt obligați să achiziționeze apoi o mașină nouă, așa cum se întâmplă în cazul Rabla Clasic sau Rabla Plus.
România, obligată să caseze sute de mii de mașini vechi
Administrațiile locale nu au fost mulțumite de planurile inițiale venite de la AFM (Administrația Fondului pentru Mediu), susținând că nu au cum să suporte 50% din valoarea voucherelor de 3.000 de lei, pentru că nu dispun de fondurile necesare.
Programul este considerat o măsură absolut necesară care vine în contextul în care România are obligația, prin PNRR, să caseze, până în anul 2026, un număr de 250.000 de autovehicule mai vechi de 15 ani.
Dorința inițiala, declarată a autorităților, a fost să fie casate, prin acest program, doar în acest an, undeva în jur de peste 20.000 de autovehicule vechi. Ele au sperat că, dacă se va dovedi un succes, așa cum se preconiza, programul Rabla Local să se repete cu bugete mai mari în anii viitori.