Anunț pentru cei care au buletine de identitate. Schimbarea despre care trebuie să știe toți românii
Pe 24 martie a avut loc Ziua Evidenței Persoanelor. Cu această ocazie, ministrul Afacerilor Interne (MAI), Cătălin Predoiu, a avut un mesaj în care spune că au trecut 103 de existență a structurilor specializate de evidență a persoanelor în România.
Acest serviciu public este important pentru funcționarea și dezvoltarea administrației și societății românești.
El le-a transmis succes celor care lucrează în acest domeniu. Totodată, a spus că ei au întreaga lui apreciere pentru eforturile depuse.
Noile cărți de identitate: România a făcut pași importanți de ordin legislativ
Ministrul Cătălin Predoiu a mai spus că documentul de identitate are acum o altă menire, devenind, astfel, un element cheie al modernității.
Acest document oferă facilități de relaționare cu administrația publică de stat și cu entități private din țară și din străinătate.
Pe fond, el spune că România a făcut pași importanță în ceea ce privește modernizarea acestor documente.
Oficialul a mai precizat că cel mai cunoscut proiect din acest domeniu este cel al Cărții Electronice de Identitate. Potrivit lui, aceasta reprezintă un pas înainte în asigurarea unor documente de identitate moderne și sigure.
„Pentru modernizarea documentelor de identitate, România a făcut pași importanți atât de ordin legislativ, cât și în ceea ce privește dotarea cu echipamente moderne și performante, la standarde europene. Totodată, au fost angajate proiecte cu obiective îndrăznețe care vizează întărirea procesului de digitalizare a administrației publice și reducerea birocrației și a consumului de resurse umane.
Cel mai cunoscut proiect din domeniu este, desigur, cel al Cărții Electronice de Identitate care reprezintă un angajament în fața românilor și în fața întregii Europe, un pas înainte în asigurarea unor documente de identitate moderne și sigure, aliniate la standardele de securitate ale UE, care să permită cetățenilor români o interacțiune mai ușoară în relația cu autoritățile române și străine”, arată ministrul, potrivit site-ului oficial al MAI.
Informatizarea procesului de obținere a actelor de stare civilă
Ministrul Cătălin Predoiu a mai spus că un alt proiect important se referă la informatizarea procesului de obținere a actelor de stare civilă.
Acest sistem poartă numele de „Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă” sau, mai pe scurt, SIIEASC.
El oferă mai multe facilități, printre care:
- depunerea online a cererilor
- diminuarea timpilor de soluționare a cererilor
Oficialul spune că viitorii utilizatori vor avea parte de condiții avansate de performanță și securizare a datelor.
„Un alt proiect de anvergură care merită menționat și care cu siguranță va îmbunătăți interacțiunea cetățenilor cu instituțiile publice este cel referitor la informatizarea procesului de obținere a actelor de stare civilă.
Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă (SIIEASC) oferă o serie de facilități precum depunerea online a cererilor, diminuarea timpilor de soluționare a cererilor, în condiții avansate de performanță și securizare a datelor”, continuă ministrul.
În final, ministrul spune că este vorba despre proiecte majore. Acestea au ca scop digitalizarea, dezvoltarea fluxurilor de servicii publice electronice oferite cetățenilor.
De asemenea, ele vor contribui la alinierea României la elita mondială în materie de securitate și simplificare a procedurilor administrative.