Informație pentru cei care au permis de categoria B

Șoferii care au permis de conducere categoria B vor avea nevoie de un nou permis pentru a conduce SUV-uri. Acest lucru se va întâmpla dacă propunerea parlamentarului francez Karima Delli va intra în vigoare.

Ea spune că este nevoie de un permis de categoria B+ pentru persoanele care au SUV-uri. Europarlamentarul spune că aceste mașini reprezintă un pericol pentru pietoni și bicicliști.

Eurodeputat al Verzilor, ea a spus că mașinile SUV ocupă mult spațiu și nu sunt atât de eficiente energetic.

Ea a declarat că SUV-urile „sunt mai susceptibile de a fi supuse unor coliziuni decât autoturismele uşoare, cu consecinţe mult mai grave”.

Eurodeputatul Karima Delli este cea care conduce lucrările Parlamentului pentru o reformă a normelor UE privind permisele de conducere.

Permisul de categoria B nu este complet adecvat

De asemenea, ea a mai spus că permisul de categoria B nu este complet adecvat pentru condusul autoturismelor grele.

Ea spune că pentru a conduce autoturisme cu o greutate mai mare de 1,8 tone, ai nevoie de un permis de categoria B+.

Acest permis se va putea obține la doi ani de la obținerea permisului B și doar de către cei care au peste 21 de ani.

Astfel, șoferii care au mașini SUV vor trebui să își actualizeze permisele. Aici intră cei care conduc mașini precum:

  • Audi Q7
  • Volvo XC90
  • BMW X5

Nu în ultimul rând, ar putea exista și scutiri, iar aici este vorba despre mașinile folosite în scopuri profesionale sau speciale.

SUV
SURSA FOTO: SUV

Sistem de permise de conducere

Europarlamentarul a mai venit și cu o altă idee. Ea a adus în discuție și un sistem de permise de conducere pe baza de puncte. Sistemul ar urma să fie implementat la nivelul întregii Uniuni Europene.

Karima Delli spune că sistemul va evidenția infracțiunile rutiere. De altfel, el va revoca sau suspenda permisele de la un anumit prag.

Ea mai spune că sistemul „are potenţialul de a reduce drastic numărul accidentelor şi al deceselor de pe drumurile noastre”.

În prezent, nu există un sistem la nivel european pentru supravegherea punctelor de penalizare și a interdicțiilor de conducere. Cu toate acestea, merită remarcat faptul că pachetul de măsuri privind siguranța rutieră al Comisiei din martie a introdus o propunere de a pune în aplicare interdicții de conducere la nivelul UE pentru încălcările grave.