Conform celor mai recente date Economic Survey of Delhi, numărul de vehicule înmatriculate în capitala Indiei a scăzut cu 35% după interzicerea circulației autovehiculelor „depășite”, informează TheHindu.
Circulația vehiculelor pe motorină și pe benzină, mai vechi de 10, respectiv 15 ani a fost interzisă
Cu toate acestea, un înalt oficial al Departamentului de Transport din Delhi a declarat că datele actuale nu reflectă numărul de vehicule de pe drumurile capitalei Indiei. Radierea mașinilor „depășite” a intrat în vigoare de la data de 1 ianuarie 2022, cu respectarea deciziei date de Tribunalul Național. Circulația vehiculelor pe motorină și pe benzină, mai vechi de 10, respectiv 15 ani a fost interzisă în oraș.
În ultimul deceniu, Delhi a înregistrat o creștere constantă a numărului de vehicule. Cu toate acestea, a existat o scădere a numărului de vehicule înmatriculate „depășite” în perioada 2022-2023, față de perioada 2021-2022. Datele oficiale arată că mașinile și SUV-urile au reprezentat aproximativ 26% din totalul vehiculelor înmatriculate, în timp ce vehiculele cu două roți reprezintă 66,50% din numărul total. Potrivit autorităților de resort, „numărul de vehicule înmatriculate nu este același cu numărul de vehicule de pe șosele, deoarece în oraș continuă să circule un număr mare de vehicule radiate”.
Proprietarii aveau trei opțiuni
Proprietarii vehiculelor interzise începând de anul trecut de guvernul de la New Delhi aveau, practic, trei opțiuni: casarea mașinilor, reînmatricularea lor într-un alt stat, cu condiția ca acesta să primească un certificat special, pe baza îndeplinirii anumitor criterii stabilite de autorități, sau transformarea mașinii într-un vehicul electric.
Zeci de state din India și-au implementat propriile politici privind VE
Lansate de guvernul indian în 2015, sistemele I și II de adoptare și fabricare mai rapidă a vehiculelor (hibride și electrice – FAME) au avut succes în consolidarea adoptării vehiculelor electrice în India. Schemele guvernamentale oferă asistență financiară producătorilor pentru a crea instalații, precum și consumatorilor care achiziționează vehicule electrice, prin diferite subvenții și stimulente fiscale. Pe lângă schemele FAME introduse de guvernul central, 26 din 29 de state din India și-au implementat propriile politici privind VE, care joacă un rol crucial în stimularea inovației și adoptării vehiculelor electrice în India.
Politicile de stat reduc decalajele prezente și acționează ca o completare a stimulentelor guvernului central, prin oferirea de măsuri suplimentare, cum ar fi inițiative de cercetare și dezvoltare, tarife subvenționate pentru vehicule electrice și o scutire de taxa pe electricitate. Scopul principal este de a promova progresele tehnologice și de a crea locuri de muncă în fiecare stat.
Guvernele din statele Uttar Pradesh și Bengalul de Vest și-au stabilit obiectivul de a atinge „ținta 100% VE” pentru toate vehiculele de transport public până în 2030 și iau măsuri pentru a promova utilizareaVE și în alte sectoare. Statele indiene speră să accelereze adoptarea vehiculelor electrice și să reducă emisiile prin țintirea unor astfel de sectoare specifice. Acest lucru contribuie și la crearea unei piețe în care producătorii sunt stimulați să producă mai multe vehicule electrice și să investească în infrastructura de schimb și încărcare.
Politica de casare a vehiculelor, folosită la nivel global
Guvernul din India a considerat că cea mai bună cale de a încuraja casarea mașinilor este renunțarea la propriile vehicule care au o vechime mai mare de 15 ani și poluează foarte mult. Politica de casare a vehiculelor a fost folosită la nivel global pentru a da un impuls producției de automobile și sectoarelor conexe și a crea o nouă cerere pentru mașini. Pentru vehiculele comerciale și vehiculele private, politica se va aplica din iunie 2024. New Delhi, una din cele mai poluate capitale din lume, se luptă cu un smog cronic în fiecare an pentru că scăderea temperaturii face să stagneze particulele poluante provenite de la centralele pe cărbune, gazele de eşapament şi incendierea deşeurilor în aer liber.