Decizie pentru mașinile pe benzină și motorină. Se dă interzis în UE. Nu se mai vând, nu se mai cumpără

masini

SURSA FOTO: Dreamstime

Șeful unui gigant auto, avertisment pentru UE. Șeful BMW, Oliver Zipse, a cerut Uniunii Europene să renunțe la interzicerea motoarelor termice ce urmează să intre în vigoare din 2035. CEO-ul companiei auto nemțești și-a manifestat îngrijorarea privind noile măsuri care vor fi aplicate de la jumătatea deceniului următor.

Șeful unui gigant auto, avertisment pentru UE: Ridicați interdicțiile!

Șeful unui gigant auto, avertisment pentru UE. Șeful BMW, Oliver Zipse, a cerut Uniunii Europene să renunțe la interzicerea motoarelor termice ce urmează să intre în vigoare din 2035. CEO-ul companiei auto nemțești și-a manifestat îngrijorarea privind noile măsuri care vor fi aplicate de la jumătatea deceniului următor.

În 2023, statele Uniunii Europene au aprobat legea care va pune capăt vânzării de autoturisme noi echipate cu motoare cu ardere internă din 2035, după ce Germania a obţinut o scutire pentru autoturismele care utilizează combustibili sintetici, care nu emit dioxid de carbon.

Textul va obliga autoturismele noi să nu mai emită CO2 începând de la jumătatea deceniului următor, ceea ce înseamnă, practic, o interdicţie a comercializării automobilelor care funcţionează pe bază de benzină şi motorină, precum şi a celor hibride, scrie Motor1.com.

BMW se alătură vocilor care solicită UE ridicarea interdicției

Opoziția față de decizia UE continuă să crească. În 2023, dezvoltarea vehiculelor electrice era în plin avânt, iar tendințele indicau o cerere în creștere. Din păcate, vremurile s-au schimbat, iar BMW se alătură acum vocilor care solicită tot mai insistent ridicarea interdicției.

CEO-ul BMW, Oliver Zipse, a făcut aceste declarații la Salonul Auto de la Paris. Potrivit Reuters, directorul executiv și-a exprimat îngrijorarea față de viabilitatea producătorilor, în cazul în care interdicția rămâne în vigoare.

Oliver Zipse (SURSA FOTO: BMW Press – BMW Group)

El a subliniat poziția Chinei ca furnizor major de baterii, care ar necesita o cooperare considerabilă, într-un moment în care relațiile dintre guvernul chinez și națiunile occidentale nu sunt foarte bune.

De asemenea, a vorbit despre pesimismul european față de vehicule electrice, iar toate datele tind să îi dea dreptate. Vânzările VE au scăzut în Europa, după valul inițial de cumpărători de la începutul anilor 2020.

De ce ar fi importantă schimbarea strategiei UE

„O modificare a țintei de a vinde doar mașini electrice pentru 2035, ca parte a unui pachet cuprinzător de reducere a CO2, ar permite producătorilor europeni să se bazeze mai puțin pe China pentru baterii”, a spus Zipse la Salonul Auto de la Paris.

„Pentru a menține cursul de succes, o cale strict agnostică de tehnologie în cadrul politicii este esențială”, a adăugat el.

Un compromis contestat

Zipse nu este singurul care se teme de un viitor complet electric în 2035. Înainte ca cerneala să se fi uscat pe propunerea Uniunii Europene din 2023, guvernul german a condus o alianță de șapte națiuni care s-au opus interdicției. Germania și UE au ajuns la un compromis, în cele din urmă, cu o excepție pentru vehiculele ICE care utilizează combustibili sintetici sau neutri din punctul de vedere al carbonului.

Reacțiile negative ale producătorilor auto au continuat. În ianuarie 2024, directorul financiar al Porsche, Lutz Meschke, a spus că se aștepta ca interdicția să fie amânată sau ridicată. BMW și Volkswagen au promovat dezvoltarea unor noi motoare cu ardere, la fel ca mulți alți producători de automobile.

Și pe teren politic au existat reacții similare. Ministrul italian al Mediului și Securității Energetice, Gilberto Pichetto Fratin, a declarat recent că interdicția „trebuie schimbată”. Comentariile lui Zipse vin în contextul în care producătorul auto se pregătește să-și lanseze vehiculele Neue Klasse, o serie de vehicule electrice care va marca o nouă generație pentru BMW.