Creșterea numărului de ore în școlile de șoferi
Titi Aur, instructor de conducere defensivă, a comentat recent un proiect de lege care propune creșterea numărului de ore de pregătire în școlile de șoferi, de la 30 la 45. Aur consideră că, de principiu, o pregătire suplimentară ar putea fi benefică, având în vedere că pregătirea actuală este insuficientă pentru mulți cursanți. Totuși, el subliniază că măsurile generale nu sunt întotdeauna eficiente.
Titi Aur sugerează că măsurile ar trebui să fie stabilite printr-un plan care să fie discutat în primul rând între specialiști, incluzând și profesioniști din domeniul practic, precum și psihologi, experți în examinare și în conducerea defensivă. Astfel, s-ar putea găsi cea mai bună variantă pentru un program de pregătire eficient.
De asemenea, Titi Aur avertizează că, doar prin creșterea numărului de ore, nu se va obține neapărat o pregătire mai bună. Titi Aur subliniază că, chiar dacă numărul de ore de pregătire ar crește, fără a învăța aspecte fundamentale, precum regulile de bun simț, regula fermoarului, cercul de siguranță sau distanța corectă față de mașină, impactul nu ar fi semnificativ. Astfel, chiar și un program de 100 de ore ar risca să devină ineficient și plictisitor pentru cursanți.
Titi Aur, soluții pentru o pregătire mai eficientă
Titi Aur consideră că, deși creșterea numărului de ore de pregătire nu ar fi problematică, aceasta ar implica costuri și necesitatea reorganizării programului. El sugerează că ar fi mai eficient să se investească în soluții educaționale corect implementate, cu accent pe siguranță, și că fondurile bugetare ar trebui alocate pentru facilități, cum ar fi reduceri de impozite pentru școlile care investesc în infrastructură adecvată, nu doar pentru extinderea orelor de pregătire.
„Nu pot să spun că e rău să fie 40 de ore în loc de 30 de ore, dar povestea asta înseamnă și costuri mai mari, înseamnă o schimbare a programului și eu aș prefera, dacă mă întrebați pe mine, să se găsească varianta cea mai eficientă, cea mai corect eficientă și, pe urmă, că sunt costuri mai mari sau mai mici, asta e, ideea e să avem siguranță mai mare.
Eu aș fi pe varianta să se pună bani de la buget, pentru că oricum consumăm atât de mulți bani pe accidente, încât să fie îmbunătățit sistemul de educație. Nu direct luați bani de la buget și subvenționat ceva, ci create anumite facilități.
De exemplu, pentru cei care își creează poligoane, pentru cei care își cumpără simulatoare, pentru cei care își dotează sălile de clasă după anumite standarde, reduceri de impozite, care înseamnă tot un efort de la buget, indirect într-un fel, dar creezi un cadru mai eficient de școlarizare, nu doar așa: „Facem o lege, spunem 40 de ore, treaba lor, să suporte cheltuielile”. „Dar e eficient?” „Nu știu, noi am făcut 40, trebuie să fie mai eficient decât 30.”, a spus Titi Aur, scrie Digi News.
Critici la adresa sindicaliștilor și importanța detaliilor în școala de șoferi
Titi Aur a vorbit și despre importanța educației șoferilor privind poziția corectă a piciorului pe pedale, un aspect adesea neglijat în școlile de șoferi. El a explicat că o astfel de lecție ar putea reduce semnificativ accidentele, dar a fost criticat de sindicaliștii din domeniu.
„După atâtea întâmplări, nimeni nu-și pune problema ca în școala de șoferi, una din lecțiile din școala de șoferi să fie poziția corectă a piciorului cu călcâiul în dreptul pedalei de frână și nu în dreptul pedalei de accelerație. Mai mult, când am discutat asta, m-au certat niște domni sindicaliști de pe la școlile de șoferi (…) că nu știu eu, că eu confund cu motorsportul.
Nici măcar ei nu au înțeles că, de fapt, asta ar putea fi introdusă în școala de șoferi: poziția corectă. Cu siguranță vom mai avea cazuri, dar mai puține. (…) Acolo aș umbla eu. ”, a spus Titi Aur la emisiunea DC Conducem, de pe pe DC News, DC News TV şi DC Sport.
Aceste sugestii fac parte din viziunea lui Titi Aur pentru îmbunătățirea educației auto, considerând că nu doar numărul de ore, ci și calitatea și structura pregătirii trebuie să fie priorități.