Marea Britanie ar putea introduce noi reguli privind emisiile chiar de anul viitor. Standardele de emisii euro au evoluat de-a lungul anilor, iar din 2024, nu mai include emisiile non-eșapament – inclusiv particulele de la frâne și anvelope.
Acest lucru va fi luat în considerare pentru toate mașinile noi atunci când noile reguli Euro 7 privind emisiile vor intra în vigoare, informează Yahoo.news.
Euro 6, cel mai nou standard de emisii
Euro 6 este cel mai recent standard de emisii de evacuare pentru mașinile noi și este o cerință minimă pentru vehiculele diesel într-o serie de zone cu aer curat, inclusiv din Londra. Euro 6 are patru versiuni diferite. Norma introdusă în 2015, are drept obiectiv reducerea cu 67% a nivelurilor de oxizi de azot permise pentru mașinile diesel, precum și limite la particule pentru vehiculele pe benzină.
Euro 6e-bis a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2025
În UE, standardul actualizat Euro 6e-bis a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2025. Începând cu data de începere, toate vehiculele noi din Europa vor fi obligate să treacă prin metode de testare mai stricte pentru a se asigura că nivelurile lor de emisii sunt raportate cu mai multă acuratețe, vehiculele hibride fiind supuse pentru prima dată la teste mai stricte.
Harvey Perkins, specialist în taxe la HRUX, a declarat pentru Fleet News: „Nu este diferit de problemele pe care le-am avut în trecut, când am trecut de la NEDC la WLTP, apoi când am făcut pasul între WLTP calculat și WLTP măsurat. În ambele momente, au fost multe perturbări în industrie, iar oamenii trebuie să știe tot despre CO2.
„Spre sfârșitul acestui an calendaristic, vom vedea valorile CO2 complet diferite pe certificatul de conformitate față de ceea ce se așteaptă când s-a comandat vehiculul”, a declarat el.
Care sunt standardele emisiilor „Euro”?
Euro 1. Această regulă se aplica vehiculelor pe benzină și motorină, și implică utilizarea unui convertor catalitic pentru a reduce emisiile de monoxid de carbon până la 2,73 g/km.
Euro 2. Introdusă în 1996, aplicată vehiculelor fabricate în 1997. Această normă a redus limita pentru monoxid de carbon până la 2,2 g/km, precum și cea a hidrocarburilor nearse și a oxidului de azot, 0.5 g/km.
Euro 3. Limita impusă în 2001, prin care a fost introdusă o limită suplimentară pentru emisiile de oxizi de azot și hidrocarburile emise de motoarele pe benzină (150 mg/km) și pe cele de oxizi de azot pentru motoarele diesel (500 mg/km).
Euro 4. În vigoare pentru mașinile înregistrate după 1 ianuarie 2006, a continuat trendul de reducere a limitelor pentru particule și oxizii de azot emiși până la 250 mg/km pentru motoarele diesel și 80 mg/km pentru cele pe benzină.
Euro 5. Introduse în 2009 și intrate în vigoare în 2011, impun limite la emisiile de poluanți nocivi din gazele de eșapament ale vehiculelor. Limita de particule pentru mașinile pe benzină a scăzut până la 60 mg/km.
Euro 6. Norma introdusă în 2015, are drept obiectiv reducerea cu 67% a nivelurilor de oxizi de azot permise pentru mașinile diesel, precum și limite la particule pentru vehiculele pe benzină.