Începând de marți, 4 martie, Statele Unite au pus în aplicare noile tarife vamale impuse importurilor din China, Mexic și Canada.
Administrația Trump a instituit taxe de 25% asupra produselor din Canada și Mexic, în timp ce bunurile chinezești sunt acum supuse unui tarif de 20%, dublu față de cel anterior. Casa Albă a justificat măsura împotriva Chinei prin „incapacitatea” acesteia de a stopa fluxul de fentanil spre SUA, substanță considerată responsabilă pentru agravarea crizei opioidelor în America.
Taxa de 25% la importurile din Canada și Mexic ar crește primele anuale de asigurare auto cu acoperire completă cu 8%, până la 2.502 de dolari, în medie, până la sfârșitul anului 2025, potrivit Insurify, un site de comparare a asigurărilor.
Analiza estimează că, fără taxele pentru Canada și Mexic, primele medii anuale ar crește cu 5% până la sfârșitul anului, la 2.435 USD, relatează CNBC.
Mașinile și piesele auto importate vor fi mai scumpe
Creșterea taxelor va face mașinile și piesele auto importate din Canada și Mexic, care sunt furnizori importanți pentru piața din SUA, mult mai scumpe. Drept urmare, asigurătorii vor plăti mai mulți bani pentru daune atunci când asigurații sunt implicați în accidente de mașină. Aces acel risc financiar se va transmite consumatorilor prin prime mai mari.
„Când oamenii se gândesc la tarife, de obicei se gândesc la bunurile pe care le-ar putea obține din altă parte”, afirmă Matt Brannon, jurnalist de date la Insurify, autorul analizei.
„De multe ori, nu ne gândim la servicii precum asigurarea auto”, adaugă Brannon. El a numit estimările impactului tarifar drept „conservatoare.
Tarifele Trump propuse până acum
În prima lună. administrația Trump a propus tarife pe mai multe fronturi. Donald Trump a impus un tarif suplimentar de 10% pentru toate importurile din China, începând cu 4 februarie. Tarifele generale pentru Canada și Mexic urmau să intre în vigoare în acea zi, dar Casa Albă a decis să se amâne cu o lună.
Aproximativ 6 din fiecare 10 piese de schimb auto utilizate în reparațiile magazinelor auto din SUA sunt importate din Mexic, Canada și China, potrivit Asociației Americane de Asigurare a Imobiliarelor. Unele componente ale mașinilor trec granița de mai multe ori, înainte de asamblarea finală.
Trump a decis taxe vamale de represalii asupra partenerilor comerciali la nivel mondial, după o revizuire care urmează să fie finalizată la începutul lunii aprilie. El a semnat un ordin de ridicare a taxelor la aluminiu și oțel la 25%, de la 10%, și a cerut taxe de 25% pentru automobile, produse farmaceutice și semiconductori.
Economiștii au spus că nu se așteaptă neapărat ca toate tarifele să intre în vigoare , iar Trump le poate folosi pentru a obține anumite concesii de la partenerii comerciali.
„Cu toate acestea, folosirea tarifelor ca instrument de negociere nu înseamnă o impunere de tarife”, au scris economiștii Bank of America Securities.
Costuri mai mari pentru mașini, piese și prime de asigurare
Dacă tarifele vor intra în vigoare, probabil că ar crește costurile deja mari pentru mașini, piese și prime de asigurare, au spus experții. Primele de asigurare a autovehiculelor au crescut cu 12% în ultimul an, potrivit indicelui prețurilor de consum al Biroului de Statistică a Muncii din SUA.
Costurile asigurărilor auto au început să crească rapid în 2022 și 2023, deoarece americanii care au lucrat de acasă în timpul pandemiei au început să facă naveta mai des la muncă, a spus Brannon.