Decizie pentru toți clienții ING România! Anunțul oficial a fost făcut chiar acum

CP ING Bank geolocalizare

SURSA FOTO: ING

ING lansează în premieră serviciul de geolocalizare, pentru a depista tranzacții frauduloase și operațiuni suspecte în Home’Bank, inițiate din alte arii geografice.

ING lansează serviciul de geolocalizare

În premieră în România, ING lansează serviciul de geolocalizare. Este o nouă funcționalitate în Home’Bank, destinată detectării tranzacțiilor frauduloase și a operațiunilor suspecte efectuate din alte zone geografice.

Această inițiativă vine în sprijinul clienților ING pentru a oferi o protecție suplimentară. Sistemul poate alerta asupra tranzacțiilor neobișnuite la POS-uri, transferurilor bancare și a acțiunilor din Home’Bank. Cum ar fi vizualizarea datelor cardului sau autorizarea plăților securizate.

Pentru a activa serviciul de geolocalizare, clienții trebuie să permită accesul la locația dispozitivului mobil de pe care se autentifică. Astfel încât să poată fi preluate coordonatele GPS.

„În ING, folosim proactiv sisteme de monitorizare performante pentru a identifica în timp real tranzacțiile care nu se înscriu în tiparul obișnuit al utilizatorului. Noua soluție de geolocalizare, oferită în Home’Bank, întărește parteneriatul dintre clienți și ING, pentru a reduce împreună șansele cazurilor de fraudă.Clienții trebuie doar să activeze locația dispozitivului pe telefonul mobil, o singură dată, la momentul autentificării în Home’Bank. Astfel, dacă te afli acum într-un oraș din România, este puțin probabil ca peste câteva minute să autorizezi o tranzacție dintr-o altă țară sau de pe alt continent, așadar vom ști că nu este o tranzacție legitimă și o putem bloca.

Ce diferențiază și oferă valoare adăugată serviciului nostru este că nu monitorizăm doar tranzacțiile efectuate cu cardul, ci șioperațiuni inițiate în aplicația bancară, inclusiv tentativele de autentificare frauduloasă în Home’Bank” – Alin Becheanu, Head of Fraud Monitoring and Prevention, ING Bank România.

Cum funcționează geolocalizarea

Din aplicația Home’Bank pentru Android și iOS, clienții pot accesa secțiunea ‘Mai multe’ -> ‘Securitate și login’ -> ‘Geolocalizare’. Opțiunea poate fi dezactivată sau reactivată în orice moment de către clienți.

Geolocalizarea funcționează doar atunci când locația telefonului este activată. În cazul în care utilizatorii opresc permisiunile pentru locație pe acel dispozitiv, ING nu va putea folosi informațiile despre localizare. Chiar dacă serviciul este activat, până când utilizatorii reacordează permisiunile. Sistemele ING de securitate  vor putea semnala tranzacțiile dubioase și vor fi inițiate acțiuni suplimentare.

„La ING, real life banking înseamnă și real life security pentru banii clienților noștri. Principiul noii funcționalități este foarte simplu: dacă aplicația «știe» de unde o accesezi de obicei, atunci sistemele noastre de securitate ne vor putea semnala de unde este improbabil să o folosești, iar dacă avem dubii vom iniția acțiuni suplimentare ca să ne asigurăm că ești chiar tu. Este o măsură de protecție în plus pe care clienții noștri o pot acum activa folosind banca din buzunarul lor: super-aplicația ING Home’Bank.

Echilibrul dintre siguranța clienților noștri și experiența desăvârșită de utilizare a aplicației Home’Bank este o preocupare constantă. Așadar, te încurajăm să activezi geolocalizarea pentru a-ți proteja conturile bancare mai bine” – Alina Iacomi, Tribe Lead Digital, ING Bank România.

Este important de menționat că ING nu utilizează informațiile despre geolocalizare în scopuri comerciale, iar clienții pot opta oricând pentru dezactivarea serviciului.