Dacia ia în calcul extinderea producției în Turcia

Dacia consideră posibilitatea de a produce mașini și la uzina Renault din Bursa, Turcia, în cazul în care va avea nevoie de capacități suplimentare, conform anunțului făcut de conducerea constructorului auto.

Dacia a anunțat că va muta producția modelului Jogger la uzina din Maroc pentru a face loc la Mioveni noului SUV de clasă compactă, Bigster, care va fi prezentat în această toamnă. Modelele cu plus valoare mai mare vor fi produse cu prioritate la Mioveni. După lansarea Bigster, programată pentru 2025, Dacia va introduce alte două modele de clasă compactă în 2026-2027, și un SUV de clasă mică, sub Duster, cu propulsie electrică, în 2028, care va înlocui probabil Sandero Stepway.

Xavier Martinet, directorul de marketing și vânzări al Dacia, a declarat că, având în vedere extinderea gamei în următorii ani, Dacia ia în calcul să producă mașini și la uzina Renault din Bursa, Turcia, în cazul în care va avea nevoie de capacități suplimentare. Martinet a subliniat că uzina de la Mioveni va fi ocupată la maxim cu producția modelelor Duster și Bigster, transmite automotorsisport.ro.

Dacia Duster
SURSA FOTO: Facebook, Dacia

Avantaje și dezavantaje

Decizia de a utiliza uzina din Bursa pentru a suplimenta producția poate fi văzută atât pozitiv cât și negativ. Creșterea producției Dacia și extinderea gamei de modele sunt aspecte pozitive.

Totuși, faptul că s-a decis utilizarea uzinei din Bursa în detrimentul extinderii uzinei de la Mioveni ar putea fi văzut negativ. Uzina din Bursa produce la costuri mai reduse și beneficiază de o infrastructură de transport mai bună.

Extinderea gamei Dacia va avea loc în 2025 (Bigster), 2026-2027 (noile modele de clasă compactă) și 2028 (SUV-ul mai mic decât Duster). În schimb, autostrada Pitești-Sibiu, crucială pentru transport, nu va fi gata înainte de 2028, în cel mai bun caz, obligând Dacia să se descurce cu infrastructura actuală în contextul unei creșteri preconizate a producției.

Dacia speră să crească progresiv vânzările

Martinet a mai precizat că strategia Dacia este de a crește progresiv vânzările, cu creșteri anuale de câteva procente, fără a planifica o creștere bruscă cu două cifre.

De asemenea, gama de motorizări a modelului Duster va suferi modificări în anii următori, însă în prezent, mixul de vânzări este echilibrat: 40% GPL, 30% mild hybrid și 30% full hibrid. Dieselul a fost exclus din cauza costurilor ridicate determinate de normele de poluare stricte pentru modelele mici și compacte.