Mașina, care a fost lansată în 1938 în Germania nazistă, a devenit ulterior un simbol al generației hippie din anii ’60. Modelul a fost resuscitat la sfârșitul anilor ’90, când a fost lansat “New Beetle”, mașina fiind din nou updatată în 2012.
Volkswagen, care încearcă să-și revină în urma scandalului emisiilor poluante care a izbucnit în 2015, a anunțat că va produce și două modele speciale, ediție limitată, cu care marchează scoaterea din producție a “Broscuței”: Final Edition SE și Final Edition SEL, care vor costa în jur de 20.000 de euro.
Mai sunt șanse să fie reluată producția în viitor? “Niciodată să nu spui niciodată”, a declarat Hinrich Woebcken, directorul grupului Volkswagen pentru America. Volkswagen a făcut o miscare similară cu alt model clasic – VW Bus, pe care l-a reintrodus în producție în 2017.
Șeful Volkswagen a spus că dispariția “Broscuței” va fi un punct de cotitură pentru mulți fani ai brandului. “Dispariția modelului legendar, după trei generații și după 70 de ani de producție va fi plină de emoție și va stârni amintiri pentru mulți fani devotați”, a spus Woebcken.