Decizia UE care poate pune pe butuci Wizz Air şi Ryanair. Ce se întâmplă cu bagajele din avion

bagaje avion

SURSA FOTO: Dreamstime

Regulamentul Uniunii Europene (UE) privind bagajele călătorilor din avion s-ar putea schimba curând. Iată ce îi nemulțumește pe oficialii europeni.

Regulamentul UE privind bagajele călătorilor din avion s-ar putea schimba

Regulamentul UE privind bagajele călătorilor din avion s-ar putea schimba curând. Potrivit deputaților europeni, normele diferite ale companiilor aeriene privind restricțiile pentru bagaje cauzează taxe ascunse și fac dificilă compararea prețurilor.

În cadrul sesiunii plenare de la Strasbourg, Franța, Parlamentul European a adoptat o rezoluție prin care solicită adoptarea unei legislații noi, care să impună companiilor aeriene obligația de a stabili standarde uniforme pentru dimensiunea și prețul bagajelor de mână.

În rezoluție, deputații europeni au atras atenția asupra inconvenientelor cauzate de normele incoerente privind bagajele de mână ale companiilor aeriene. De aceea, au cerut o revizuire a legislației UE privind drepturile pasagerilor.

Curtea de Justiție a UE a hotărât anterior că liniile aeriene nu pot percepe o suprataxă pentru bagajele de cabină, „cu condiția ca acestea să îndeplinească cerințe rezonabile în ceea ce privește greutatea și dimensiunile și să fie conforme cu cerințele de securitate aplicabile”.

Astfel, oficialii europeni au spus că, la revizuirea legislației UE din domeniul aviației, Comisia Europeană ar trebui să aplice hotărârea Curții de Justiției a UE, relatează Daily News Hungary.

Wizz Air și Ryanair ar putea fi afectate de schimbarea legislației UE în domeniul aviației

Potrivit Okosutas, există un principiu important, conform căruia fiecare companie aeriană ar trebui să își poată stabili prețul produselor sale. Prețul va trebui să fie conciliat cu actualul plan de rezoluție.

Potrivit sursei citate anterior, dacă se va schimba legislația UE în domeniul aviației, vor fi afectate companiile aeriene Wizz Air și Ryanair. Ele au cea mai mare pondere a veniturilor din servicii auxiliare.

Spre exemplu, Wizz Air poate atrage pasagerii cu un bilet foarte ieftin. Pachetul final va fi scump, însă mulți pasageri nu realizează asta la timp. Wizz nu va mai putea proceda astfel dacă se va impune un tarif fix.

Vă amintim că drepturile pasagerilor în transportul aerian, prevăzute de UE, se aplică:

  • dacă zborul este efectuat pe teritoriul UE (indiferent dacă este operat de o companie din UE sau din afara UE);
  • dacă aterizați pe un aeroport din UE venind din afara Uniunii, iar cursa este operată de o companie din UE;
  • dacă decolați de pe un aeroport din UE către o țară din afara Uniunii, indiferent dacă zborul este operat de o companie din UE sau din afara UE;
  • dacă nu ați primit deja anumite compensații (despăgubiri, redirecționare, asistență din partea companiei aeriene) pentru probleme legate de zbor în baza legislației relevante a unei țări din afara UE.