Distribuirea deciziilor de recalculare a pensiilor începe vineri, 16 august
Începând de vineri, 16 august, Poșta Română va începe distribuirea deciziilor de recalculare a pensiilor către beneficiari, conform noii Legi a pensiilor. Directorul Poștei, Valentin Ștefan, a asigurat că nu vor exista întârzieri în livrarea acestor documente esențiale.
Președintele Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP), Daniel Baciu, a explicat că, începând cu 1 septembrie, pensionarii vor primi drepturile bănești recalculate conform noii formule de calcul, stipulate în Legea pensiilor.
„De pe 1 septembrie, oamenii vor începe deja să își primească drepturile bănești aferente lunii septembrie, pentru că din luna septembrie intră în vigoare noua Lege a pensiilor, unde avem inclusă și noua formulă de calcul, pe baza căreia am recalculat toate pensiile (…) Estimăm că peste 75% din numărul total de pensionari din sistemul public vor primi majorări ale pensiilor”, a declarat Daniel Baciu la Digi24.
Ce conține decizia de recalculare?
Decizia de recalculare a pensiilor, care va fi distribuită de Poșta Română, include mai multe secțiuni esențiale:
- Date personale: Prima parte a documentului conține informații despre pensionar, inclusiv CNP, nume și data înscrierii la pensie.
- Punctaje anuale: „Suma punctajelor anuale realizate de titular” va arăta numărul de puncte realizate pe baza contributivității.
- Cuantumul pensiei: Pensionarii vor vedea cuantumul pensiei la data de 31 august, înainte de aplicarea noii Legi.
- Stagiul de cotizare: Partea a doua a documentului este împărțită în 6 puncte, unde vor fi detaliate stagiile de cotizare, punctele de stabilitate și noua valoare a pensiei.
Pensionarii vor găsi, la punctul F, noua sumă pe care o vor primi lunar începând cu 1 septembrie.
Documentul include și informații despre posibilitatea contestării deciziei, care poate fi făcută în termen de 45 de zile de la comunicare, la instanța judecătorească competentă.
Procedura de livrare a deciziilor
Poștașii vor livra personal aceste decizii la domiciliul fiecărui pensionar până la 30 august. În cazul în care beneficiarul nu este acasă, poștașii vor încerca livrarea din nou, la o dată și oră diferită. Dacă livrarea nu este posibilă, documentul va fi lăsat la oficiul poștal, iar beneficiarul va fi informat printr-un mesaj lăsat la domiciliu.
Aceste măsuri sunt menite să asigure că toți pensionarii primesc la timp deciziile de recalculare și pot beneficia de noile prevederi ale Legii pensiilor.
„Batem la ușa omului, dacă nu e prima dată acasă, încercăm și a doua oară, la o altă zi, în altă oră. Dacă nici acest lucru nu este posibil, atunci documentul va fi lăsat în oficiul poștal de care aparține beneficiarul. După fiecare încercare de livrare, lăsăm și o mică bucată de hârtie în care menționăm că s-a încercat livrarea, nu ați fost acasă și să sune la oficiul poștal”, a declarat directorul Poștei Române pentru sursa citată.