Deciziile de recalculare se trimit de vineri

Începând de vineri, românii vor primi deciziile de recalculare a pensiilor. Daniel Baciu a dorit să liniștească pensionarii, subliniind că, în cazul în care nu sunt acasă atunci când poștașul ajunge cu documentele, nu trebuie să își facă griji.

Daniel Baciu a menționat, în exclusivitate la Realitatea Plus, că ar fi ideal ca pensionarii să fie acasă pentru a primi plicul cu documentele. Totuși, a subliniat că nu este o tragedie dacă nu primesc această hârtie, deoarece recalcularea pensiilor conform noii legi se va aplica în continuare. El a explicat că, în această etapă, 4,6 milioane de pensionari vor beneficia de recalcularea pensiilor, chiar dacă nu primesc documentele corespunzătoare.

Așadar, pensionarii nu trebuie să își facă griji în cazul în care nu vor fi acasă în ziua în care vor veni deciziile de recalculare.

„Ar fi ideal ca să fie acasă, ca să primească acest plic. Dar nu este nici o tragedie dacă nu primească această hârtie… (…) Deci chiar dacă nu primești acest document, oamenii primesc cuantumul pensiei recalculat conform noii legi a pensiilor. Și aici vorbim de 4,6 milioane de pensionari care au intrat în această etapă,” a precizat Daniel Baciu, în exclusivitate la Realitatea Plus.

Daniel Baciu, presedinte CNPP, pensii, pensionari, pensie
SURSA FOTO: Facebook

Anunțul Poștei Române

Poștașii vor livra personal aceste decizii la domiciliul fiecărui pensionar până la 30 august. În cazul în care beneficiarul nu este acasă, poștașii vor încerca livrarea din nou, la o dată și oră diferită.

„Batem la ușa omului, dacă nu e prima dată acasă, încercăm și a doua oară, la o altă zi, în altă oră. Dacă nici acest lucru nu este posibil, atunci documentul va fi lăsat în oficiul poștal de care aparține beneficiarul. După fiecare încercare de livrare, lăsăm și o mică bucată de hârtie în care menționăm că s-a încercat livrarea, nu ați fost acasă și să sune la oficiul poștal”, a declarat directorul Poștei Române pentru sursa citată.

Decizia, un document de informare

Conform șefului Casei de Pensii, această decizie reprezintă, în esență, un document destinat informării.

În prima secțiune a documentului vor fi incluse informațiile personale, precum.

  • CNP-ul
  • numele
  • data începerii pensiei
  • și denumirea tipului de pensie

În continuare, documentul va indica suma punctajelor anuale acumulate de titular. Aceasta este numărul de puncte obținute pe baza contribuției, care reprezintă perioada de muncă a persoanei respective.

De asemenea, documentul va include și valoarea pensiei actuale, înainte de recalculare.

Astfel, partea a doua a documentului este structurată în șase secțiuni:

A) Totalul perioadei de cotizare efectuate;
B) Perioada de cotizare bazată pe contribuție;
C) Numărul de puncte de stabilitate acumulate;
D) Totalul punctelor obținute până la 1 septembrie;
E) Valoarea punctului de referință la data de 1 septembrie;
F) Valoarea pensiei, înainte de ajustare, la 1 septembrie.

Decizia poate fi contestată în termen de 45 de zile de la primire, la instanța judecătorească competentă. Această informația poate fi găsită la finalul documentului.