Conform sursei citate, transmiterea declaraţiilor fiscale prin mijloace electronice conferă avantaje, precum economisirea timpului, cheltuielile cu deplasarea şi consumabilele necesare tipăririi, contribuind astfel la protecţia mediului înconjurător.
Declaraţiile fiscale care se vor transmite obligatoriu electronic sunt: 100 ”Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul de stat”; 101 ”Declaraţie privind impozitul pe profit”; 120 ”Decont privind accizele”; 205 ”Declaraţie informativă privind impozitul reţinut la sursă, veniturile din jocuri de noroc şi câştigurile/pierderile din investiţii, pe beneficiari de venit”; 207 ”Declaraţie informativă privind impozitul reţinut la sursă/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenţi”; 208 ”Declaraţie informativă privind impozitul pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal”; 300 ”Decont de taxă pe valoarea adaugată”; 301 ”Decont special de taxă pe valoarea adaugată”; 307 ”Declaraţie privind sumele rezultate din ajustarea/corecţia ajustărilor/regularizarea taxei pe valoarea adaugată”; 311 ”Declaraţie privind taxa pe valoarea adaugată colectată datorată de către persoanele impozabile al căror cod de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată a fost anulat conform art. 316 alin. (11) lit.a) -e), lit. g) sau lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal”; 390 VIES ”Declaraţie recapitulativă privind livrările/achiziţiile/prestările intracomunitare”; 394 ”Declaraţie informativă privind livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional de persoanele înregistrate în scopuri de TVA”; 710 ”Declaraţie rectificativă”.
ANAF precizează că Declaraţiile menţionate se completează/validează cu ajutorul programelor de asistenţă disponibile gratuit pe site-ul instituţiei.