Declarațiile exclusive ale fondatorului Fan Courier, Adrian Mihai, pentru Top 300 Companii

Pe 16 octombrie a apărut pe piață noul top al celor mai mari companii din România, marca Capital! Fan Courier se află printre ele, motiv pentru care am contactat conducerea companiei pentru a ne transmite viziunea sa de viitor, planurile de investiții și pronosticurile pe care le așteaptă pentru anul 2020. La aceste curiozități ne-a răspuns domnul Adrian Mihai, unul dintre fondatorii Fan Courier.

În top am acordat punctaje în funcție de cifra de afaceri, evoluția ei, profitul și evoluția sa, cât și numărul de angajați al companiei. Însă, ne-au interesat și prognozele pentru anul 2020 sau cum Fan Courier a reușit să treacă peste criza medicală și a văzut oportunitatea de a crește într-un an atât de greu.

Care este cifra de afaceri prognozată pentru anul 2020?

Adrian Mihai: „2020 este un an atipic în ceea ce privește prognozele, iar această observație este valabilă pentru companiile din întreaga lume, nu doar pentru FAN Courier. Pandemia generată de COVID-19 a împins economiile tuturor statelor într-o nouă realitate căreia trebuie să se adapteze pentru a merge mai departe. Premisele și prognozele pe care le-am făcut la începutul anului, ținând cont de realitatea de atunci s-au modificat substantial între timp. Dacă la începutul anului vorbeam de o consolidare a afacerilor și menținerea unui ritm mediu de creștere anual de 15%, acum suntem convinși că această estimare va fi depășită. Este dificil să anticipăm acum cum vom încheia anul financiar însă, cu certitudine , creșterea va fi mai mare de 15% ținând cont de utilitatea serviciilor pe care le furnizăm. Pe fondul exploziei comerțului online, a extinderii categoriilor de public care aleg să cumpere online tot mai multe produse și a creșterii numărului de magazine online, în prima jumătate a anului am înregistrat o creștere a volumelor transportate cu peste 30% în lunile aprilie-mai, creștere care a influențat pozitiv veniturile companiei în primele șase luni ale anului”.

Cifra de afaceri ar putea trece chiar de 1 miliard de lei!

„Nu excludem posibilitatea de a depăși 1 miliard de lei cifră de afaceri în 2020 însă, știut fiind faptul că suntem prudenți în estimări, luăm în calcul și o creștere mai mică de până la 940 de milioane de lei la final de an. Evoluția afacerilor este influențată de numeroși factori independenți de FAN Courier, astfel că alegem totdeauna moderația când vine vorba de planuri” a fost poziția fondatorului companiei.

Ce profit considerați că veți avea la finalul acestui an?

„Chiar dacă prima jumătate a anului a însemnat venituri mai mari decât estimam, în noul context economic cheltuielile companiei au înregistrat și ele creșteri, în special în ceea ce privește achizițiile de materiale pentru a asigura desfășurarea activității echipei noastre în condiții optime. Vorbim despre achiziția de materiale sanitare care până acum se cifrează la câteva sute de mii de euro. În aceste condiții, estimăm că marja de profitabilitate a companiei noastre se va menține în jurul a 13%” – putem deduce că firma de curierat se așteaptă la un profit între 120 și 130 de milioane de lei, având în vedere aprecierile conducerii pentru veniturile totale ale acestui an.

Care sunt cele mai importante investiții pe care compania dumneavoastră le-a realizat în acest an?

„Investim permanent în modernizarea și extinderea flotei auto, în tehnologie, spații, soluții inovative pentru eficientizarea activității, trainingul personalului. Construim un HUB nou la Cluj Napoca, extindem HUB-ul de la Brașov, am modernizat multe dintre spațiile pe care la avem în țară și am alocat pana acum 4 milioane de euro doar pentru schimbarea PDA-urilor” a declarat Adrian Mihai pentru Capital.

Daca ar fi să vă caracterizați compania într-o singură frază, care ar fi aceea?

„Motto-ul nostru <<Oriunde, cu plăcere!>> este cea mai potrivită caracterizare pentru FAN Courier. Pentru că ea înseamnă o echipă dedicată scopului final – satisfacția clienților, înseamnă respectarea unor standarde de calitate, înseamnă un raport corect calitate-preț.”

Pentru Fan Courier, anul 2019 a fost unul foarte bun. În revista Top 300 Companii puteți afla la cât a ajuns bugetul de investiții în 2020, în ce direcții a fost distribuit și care au fost cele mai mari confruntări cu care managementul Fan Courier s-a confruntat anul acesta. Puteți găsi aceste exclusivități alături de sute de informații inedite despre cele mai mari companii de la noi din țară în noul top Capital Top 300 Companii! ACUM, la punctele de difuzare a presei și online pe www.agoramag.ro