Carduri de credit s-au acordat şi în 2009, în ciuda previziunilor pesimiste. Solicitările trimise spre verificare la Biroul de Credit pentru carduri de credit au crescut faţă de 2008. Dosarele pentru credite de nevoi personale şi credite de consum, în schimb, au scăzut semnificativ. O explicaţie pentru creşterea solicitărilor de carduri de credit este că aceste produse au ajuns la o masă critică. Comparativ cu anii trecuţi, mult mai mulţi români ştiu să le utilizeze în avan
Carduri de credit s-au acordat şi în 2009, în ciuda previziunilor pesimiste. Solicitările trimise spre verificare la Biroul de Credit pentru carduri de credit au crescut faţă de 2008.
Dosarele pentru credite de nevoi personale şi credite de consum, în schimb, au scăzut semnificativ. O explicaţie pentru creşterea solicitărilor de carduri de credit este că aceste produse au ajuns la o masă critică. Comparativ cu anii trecuţi, mult mai mulţi români ştiu să le utilizeze în avantajul lor. De exemplu, plătesc cu ele la comercianţi, ca să aibă la dispoziţie perioada de graţie sau să beneficieze de bonusurile oferite de bănci la comercianţii parteneri. În plus, utilizatorii cardurilor de credit ştiu că, odată obţinute, le pot folosi atunci când doresc, pentru o perioadă de cel puţin doi ani, indiferent de schimbările apărute între timp în situaţia lor financiară.
Anul trecut a determinat utilizatorii să fie şi mai atenţi cu cardurile – să-şi folosească liniile de credit în perioada de graţie, evitând dobânzile, să „treacă luna“ acoperindu-şi nevoia de numerar din linia de credit, să caute ofertele cele mai bune pe internet nu numai în România, dar şi la comercianţii internaţionali, să urmărească perioadele de reduceri, să caute ofertele fără precedent ale liniilor aeriene.
Din toate aceste perspective, cardurile de credit, utilizate frecvent la cumpărături în mediul fizic şi în cel virtual, au devenit instrumente indispensabile de administrare eficientă a banilor. Începutul anului 2010 a arătat şi el semne bune pe segmentul cardurilor de credit. Au apărut noi produse în portofoliul instituţiilor financiare, atât în categoria standard, cât şi în cea premium. Ca tendinţe pentru 2010, băncile vor continua să încurajeze utilizarea cardurilor la comercianţi fie prin parteneriate, fie prin noi tehnologii rapide şi sigure.
În mod cert, piaţa cardurilor de la noi mai are încă loc de creştere până să-şi atingă potenţialul. Comparaţia cu ţările occidentale ne arată acest lucru atât în ceea ce priveşte numărul de carduri deţinute, în medie, cât şi al locaţiilor de acceptare la comercianţi.
Cu siguranţă, datorită flexibilităţii oferite posesorilor, cardurile de credit vor rămâne şi în 2010 printre cele mai viabile instrumente de creditare şi printre cele mai accesibile.
Denisa Mateescu, general manager România şi Balcani, MasterCard Europe