Magazinele din toată lumea sunt din ce în ce mai grăbite în a pune la vânzare tradiționalele obiecte de Crăciun. An de an, data apariției acestora este din ce în ce mai rapidă, iar hipermarketurile se întrec în a fura startul, spre bucuria multora, trebuie să recunoaștem. De ce se întâmplă acest lucru, în rândurile care urmează.
De ce fură magazinele startul vânzărilor de Crăciun
Cea mai frumoasă perioadă a anului, Sărbătorile de Crăciun, se apropie cu pași repezi. Și la noi, ca peste tot în lume, vedem că deja obictele și decorațiunile pentru Crăciun au început să-și facă deja loc pe rafturile marilor magazine.
Acestea se pun în vânzare imediat după ce se încheie sărbătoarea de Halloween și chiar mai devreme. Comercianții recunosc că Sărbătorile de Iarnă este cea mai frumoasă perioadă din an. NRF (National Retail Federation) se așteaptă ca, în acest an, fiecare cumpărător să cheltuiască circa 900 de dolari pentru Crăciun, conform BBC.
Producătorii de dulciuri și comercianții cu amănuntul mizează pe câștiguri importante în această perioadă a anului. La Hershey, cel mai mare producător de ciocolată din lume, sărbătorile de iarnă, alături de Halloween și Paște, reprezintă un sfert din activitatea sa. Cu câteva luni înainte, comercianții cu amănuntul și producătorii de dulciuri au semnat acorduri. Pentru a produce și vinde munți de bomboane. Este un pariu riscant. Pentru că tot ceea ce rămâne pe rafturi reprezintă o pierdere costisitoare pentru ambele părți.
Experții spun că tactica funcționează
Una dintre cele mai simple modalități de a aduna profituri în mijlocul campaniei de publicitate este de a începe să vândă puțin mai devreme. Asta, în timp ce comercianții cu amănuntul de toate tipurile concurează pentru vânzările din perioada sărbătorilor.
„Când un comerciant cu amănuntul începe să vândă mai devreme bomboane de Crăciun, ceilalți îi urmează exemplul pentru a rămâne competitivi. Deoarece nimeni nu vrea să piardă vizitele clienților în favoarea celor care oferă produse de sărbători în avans”, spune Jason Dubroy, analist independent de retail cu sediul în Toronto.
Și oricât de mult s-ar plânge unii cumpărători că văd dulciuri pe rafturi când decorațiunile de Halloween sunt încă ridicate, experții și datele din retail sugerează că tactica funcționează.
Unii comercianți cu amănuntul nici măcar nu așteaptă până la 1 noiembrie. Pentru a-și umple rafturile cu portocale de ciocolată, dulciuri roșii și verzi și alte produse de sezon.
„Oamenii mi-au spus că lucrurile de Crăciun sunt în unele magazine încă din septembrie. Nu este ca și cum rafturile sunt jumătate de Halloween și jumătate de Crăciun. Dar este începutul imboldului” spune Isabelle Szmigin, profesor de marketing la Universitatea din Birmingham, Marea Britanie.