Retailerul de materiale de construcţii şi amenajări interioare Dedeman a intrat pe piaţa din Bucureşti, inaugurând primul magazin şi al 13-lea din întreaga reţea, printr-o investiţie de 12 milioane de euro.
Pentru anul în curs compania are în plan extinderea cu încă trei locaţii, investiţiile totale pentru 2009 situându-se la 25 milioane de euro. Astfel, pe parcursul acestui a va fi inaugurată o nouă unitate în Capitală şi câte un magazin în Buzău şi Iaşi.
„Bugetul investiţional pentru anul 2009 este de 25 de milioane de euro iar în acest moment avem asigurată toată finanţarea pentru cele patru magazine programate pentru acest an”, a declarat Dragoş Pavăl, preşedintele Dedeman. Acesta a mai adăugat că locaţiile care vor fi inaugurate în 2009, la fel ca şi prima unitate din Capitală, sunt amplasate pe terenuri proprii, bugetul de investiţii necuprinzând şi valoarea terenurilor.
Primul magazin Dedeman din Capitală este amplasat pe un teren de 30.000 de metri pătraţi, având o suprafaţă construită de 12.500 de metri pătraţi.
Cea de-a doua locaţie Dedeman din Bucureşti va fi situată în zona Militari şi urmează să fie inaugurată în luna august, lucrările de construcţie fiind într-un stadiu avansat.
Inaugurarea celui de-al 13-lea magazin Dedeman, în Bucureşti, face parte din obiectivele strategiei de dezvoltare pe teremen mediul al firmei, ce vizează acoperirea zonei de sud a ţării.
Mai mult, retailerul are în plan ca până în 2015 să ajungă la o reţea formată din 30 de magazine. „Pe lângă terenurile pe care vom construi magazinele din acest an, mai deţinem încă 11 terenuri în întreaga ţară pe care intenţionăm să deschidem noi locaţii”, a declarat Dragoş Pavăl.
Clienţii se orientează spre produse mai ieftine
Criza financiară a avut impact şi asupra retailerului Dedeman care a observat o scădere uşoară a vânzărilor în primul trimestru al anului în curs, atât în ceea ce priveşte valoarea, cât şi volumul, potrivit lui Dragoş Pavăl. Acesta a mai adugat că s-a putut observa şi o scădere a vânzarilor în rate, clienţii obţinând mai greu credite.
Mai mult, potrivit preşedintelui Dedeman, românii s-au orientat în primele trei luni ale anului către produsele mai ieftine din gama propusă de retailer. „Ţinând cont de situaţia de pe piaţa, clienţii s-au orientat, în mod natural, către produsele mai ieftine, cele mai scumpe înregistrând o scădere în volumul de vânzări” a declarat Dragoş Pavăl.
O dată cu diminuarea vânzărilor, şi cifra de afaceri a companiei a scăzut cu cateva procente în primul trimestru din acest an.
Dedeman mizează pe menţinerea cifrei de afaceri
În condiţiile crizei financiare şi a diminuării consumului pe piaţa locală de bricolaj, Dedeman mizează în acest an pe menţinerea business-ului la nivelul din 2008.
„Având în vedere că ne aflăm în criză, ne-am propus ca inaugurarea celor patru magazine din acest an să ne ajute să ne menţinem cifra de afaceri la aceeaşi valoare ca anul trecut”,a mai spus Pavăl.
Dedeman a înregistrat în 2008 o cifra de afaceri de 250 milioane de euro, în creştere cu 35% faţă de 2007, cănd a înregistrat afaceri de 184,5 milioane de euro.
Retailerul Dedeman se situează pe poziţia a doua pe piaţa de bricolaj din România, în ceea ce priveşte cifra de afaceri, dupa Praktiker.
Compania, înfiinţată în 1992, are o reţea de 13 magazine cu o suprafaţă totală de 95.000 de metri pătraţi şi a creat aproape 3.000 de locuri de muncă în întreaga ţară.