Instanța obligă Dedeman să plătească daune
Nimeni nu s-ar fi așteptat la povestea care urmează în rândurile următoare și care a avut un final mai puțin plăcut pentru frații Pavăl, patronii de la Dedeman. Pentru un singur cui, afaceriștii din Bacău vor fi nevoiți să achite 50.000 de euro unei clujence. Femeia a suferit leziuni în parcarea magazinulkui din Cluj-Napoca după ce s-a împiedicat de un diblu. Ea a ajuns la spital cu nasul rupt și umărul luxat.
Clujeanca a câștigat în instanță daune de peste 50.000 de euro de la SC Dedeman SRL, firma care administrează lanțul de magazine de bricolaj. Compania fraților Pavăl a pierdut primul termen al procesului în care a fost dată în judecată de Juliana Uțiu.
În 13 martie 2019, femeia s-a împiedicat de un diblu metalic, de mărimea unui cui, în parcarea magazinului Dedeman din Cluj-Napoca. Căzătura i-a cauzat femeii „avarii” serioase. Și-a rupt nasul și și-a luxat umărul. Femeia a căzut, fără să își poată proteja fața, și s-a lovit grav la nas. Tot din cauza loviturii și-a luxat umărul. Dislocarea a avut efecte timp de mai multe luni. În toată această perioadă, femeia nu și-a putut folosi mâna.
Clujeanca a vrut o împăcare fără proces
În martie 2022, ea a deschis proces împotriva SC Dedeman SRL. Clujeanca negociase, anterior, cu avocații magazinului de bricolaj pentru acordarea unor daune. Ea a încercat în acest fel o împăcare a părților pentru a nu mai ajunge la proces.
În cererea de chemare în judecată, femeia a cerut 19.470,67 lei, cu titlu de daune materiale. Suma reprezintă contravaloarea prejudiciului material rezultat din cheltuielile cu îngrijirea medicală, 2.700 euro, cu titlu de daune materiale, reprezentând beneficiu nerealizat. Respectiv contravaloarea echivalentului câștigului din muncă nerealizat, aferent perioadei 01.04.2019 – 30.06.2019 şi 200.000 euro cu titlu de daune morale.
Avocații Dedeman au arătat, în principiu, că dacă femeia s-ar fi uitat pe unde merge, accidentul ar fi putut fi evitat.
„(…) reclamanta a ignorat regulile de circulație din spațiul organizat în afara magazinului, acționând în mod voluntar, cu ignorarea măsurilor, fapt ce a contribuit la producerea incidentului soldat cu vătamare corporală.
Reclamanta putea să evite producerea evenimentului dacă era atentă la deplasarea sa şi ar fi respectat regulile de circulație marcate în parcarea magazinului”, se arată în actele dosarului.