Deficitul de cipuri afectează producătorii auto. Aceștia sunt nevoiți să își închidă liniile de producție din cauza lipsei de componente. Grupul auto Volkswagen ar putea cere despăgubiri. Compania discută cu principalii săi furnizori despre posibile solicitări de despăgubiri din cauza deficitului de semiconductori, relatează Reuters.
Grupurile auto la nivel mondial închid linii de asamblare din cauza problemelor provocate de oferta insuficientă de semiconductori, care în unele cazuri au fost amplificate de măsurile luate de administraţia Trump împotriva unor producători majori de cipuri din China. Deficitul de cipuri afectează companiile Volkswagen, Ford Motor, Subaru, Toyota Motor, Nissan Motor, Fiat Chrysler Automobiles şi alţi producători de automobile.
Prioritatea Volkswagen
”Pentru Volkswagen, prioritatea maximă este reducerea la minimum a efectelor blocajului din livrările de semiconductori asupra producţiei”, a spus purtătorul de cuvânt al Volkswagen, adăugând că compania doreşte să rezolve problema în strânsă cooperare cu furnizorii săi. Purtătorul de cuvânt a adăugat că acest schimb ar include şi examinarea cu furnizorii săi a unor cereri de despăgubiri.
Printre furnizorii din industria auto afectaţi se numără Bosch şi Continental din Germania, care sunt dependenţi de furnizorii de cipuri din Taiwan şi din alte ţări asiatice. Volkswagen a comunicat furnizorilor săi la scurt timp după prima carantină pentru coronavirus din primăvară că va creşte din nou producţia la niveluri pre-pandemice, au spus surse din industrie. Cu toate acestea, producătorii de semiconductori au orientatat producţia către alte sectoare industriale cu rate de creştere ridicate, cum ar fi produsele electronice de larg consum, lăsând clienţii din industria auto cu mai puţine cipuri decât este necesar. Revista Automobilwoche a relatat că Volkswagen discută cu furnizori alternativi de semiconductori, dar că există temeri că acest lucru ar putea duce la creşterea preţurilor.
Deficitul de cipuri afectează producătorii auto
Volkswagen doreşte să se asigure că atât Bosch, cât şi Continental suportă povara acestor probleme şi compensează parţial compania pentru costurile suplimentare rezultate, a scris revista. O purtătoare de cuvânt a Bosch a declarat că compania se concentrează în prezent pe menţinerea lanţurilor de aprovizionare cât mai mult posibil. ”Vom discuta toate aspectele ulterioare ale deficitului de semiconductori direct cu clienţii şi furnizorii noştri în timp util”, a adăugat ea.
Ministrul german al economiei, Peter Altmaier, l-a îndemnat pe omologul său taiwanez Wang Mei-hua să convingă producătorii taiwanezi de cipuri să contribuie la ameliorarea deficitului de semiconductori din industria auto, care împiedică redresarea economică în timpul pandemiei de Covid-19. Altmaier i-a cerut lui Wang să abordeze problema în discuţiile cu Taiwan Semiconductor Manufacturing (TSMC), cel mai mare producător de cipuri pe bază de contract din lume şi unul dintre principalii furnizori ai Germania.
Pentru a reduce dependenţa de furnizorii asiatici şi pentru a evita probleme similare în viitor, Berlinul intenţionează acum să suplimenteze sprijinul statului pentru creşterea capacităţii de producţie a semiconductorilor din Germania şi Europa.