Grupul belgian de retail Delhaize anunță venituri în creștere cu 32,1% în 2011, până la 2,45 miliarde de euro, în Europa de Sud-Est și Asia. Afacerile belgienilor au crescut ”semnificativ” și în România, menționează un raport al companiei, fără a se specifica și un procent al creșterii de anul trecut.
Creșterea de peste 30 de procente provine din afacerile înregistrate de
magazinele Maxi, deținute în Serbia, Bulgaria, Bosnia și Herțegovina, Muntenegru și Albania, cele Alfa Beta din Grecia, rețeaua Mega Image din România și 51% din lanțul Super Indo din Indonezia. În SUA, avansul a fost de doar 2,2%, iar în Belgia – numai 0,9%.
La nivel de grup, Delhaize a înregistrat vânzări de 21,1 miliarde de euro în 2011, creșterea organică fiind de 2,4%. La finalul lui 2011, grupul avea o rețea de vânzare formată din 3.408 magazine, cu 608 mai multe decât la sfârșitul lui 2010.
Pentru 2012, grupul belgian de retail are în plan deschiderea a 200-230 de noi magazine la nivel global, plus remodelarea a circa 200 de unități. Valoarea investițiilor bugetate se ridică la 800-850 milioane de euro.
Prezent pe piaţa locală din 1995, retailerul belgian Mega Image numără o rețea de 106 supermarketuri în țară, sub brandurile Mega Image (97) și Shop&Go (9); în ultimul an, retailerul a deschis aici 33 de magazine.