Termenul limită de aplicare este 25 ianuarie 2013, iar misiunea economică este programată în perioada 10-14 iunie  2013, marcând astfel cel de-al cincilea ciclu de misiuni din cadrul programului european. „Prin intermediul acestui program, firmele românești specializate în tehnologii de mediu pot beneficia de oportunitățile oferite de contextul economic actual și de cererea globală în creștere pentru tehnologie care respectă mediul înconjurător. Asia reprezintă nu doar o piață cu tradiție în domeniu, ci și o piață plină de oportunități pentru firmele românești”, spune Ioana Vădan, Business Analyst în cadrul Deloitte Consultanță, coordonator al activităților de promovare referitoare la acest program.
Programul EU Gateway a fost inițiat de către Comisia Europeană și are ca scop susținerea companiilor din Uniunea Europeană în procesul de  penetrare a anumitor sectoare de înaltă tehnologie și design din Japonia și Coreea de Sud. Birourile Deloitte din Uniunea Europeană, Japonia și Coreea de Sud oferă suport și instruire pentru companii, din stadiul de aplicare și până la sfârșitul misiunii economice. Programul a fost structurat pe şase cicluri cu misiuni economice de-a lungul a şase ani, până în 2014.
Procesul de aplicare constă în două etape. Pentru început, companiile completează un formular exprimându-și interesul față de proiect, urmând ca analiștii Deloitte să determine gradul de eligibilitate al companiei. Dacă firmele corespund cerințelor, trec la a doua fază, completând un formular de aplicare. Întregul proces se desfășoară online, pe site-ul www.eu-gateway.eu, și nu presupune niciun efort financiar din partea candidatului.
Companiile eligibile trebuie să aibă sediul în Uniunea Europeană şi să fie active pe piaţă de cel puţin cinci ani. Alte criterii de selecţie sunt acţionariatul european majoritar sau de 100%, precum şi o cifră de afaceri şi un număr de angajaţi suficient de mare astfel încât să garanteze intrarea pe pieţele din Japonia şi/ sau Coreea. Companiile trebuie de asemenea să facă dovada unui portofoliu de cooperare cu companii la nivel internaţional şi să aibă o strategie de afaceri solidă pentru penetrarea celor două pieţe asiatice. În plus, principalii factori de decizie din cadrul companiilor respective trebuie să fie vorbitori fluenţi de limbă engleză.