Raportul prezintă viziunea Firmei cu privire la principalele tendințe din următoarele 12 – 18 luni, care ar putea avea un impact semnificativ pe termen mediu și lung asupra companiilor din TMT și din alte industrii.
„Tendințele actuale din industria media sugerează că temerile privind consecințele mobilității au fost, într-o oarecare măsură, nejustificate. Consumatorii apreciază în continuare televiziunea, care s-a adaptat bine la tehnologiile aferente Internetului. Raportul nostru arată că 95% dintre programele TV vizionate în 2012 vor fi urmărite în direct sau la maximum o zi de la difuzare”, spune Ahmed Hassan, Managing Partner Deloitte Balcani și liderul echipei specializate în industriile TMT.
Pe de altă parte, televiziunea se mută pe dispozitive manuale sofisticate, care pot fi ușor de manevrat în mișcare: posesorii de telefoane smart sau tablete vor urmări astfel cinci miliarde de ore de conținut TV, în 2012.
În contextul unui volum de vânzări estimate la 500 de milioane de unități de tablete și telefoane smart până la sfârșitul anului, industria publicității își menține interesul în această zonă – brandingul online este anticipat să crească cu 50%, la 20 de miliarde de dolari.
„Marketingul, de asemenea, consolidează tehnici tradiționale și de succes, dar adoptă și tehnici noi”, adaugă Alina Mirea, Director Audit Deloitte România. De exemplu, spune aceasta, sectorul cupoanelor achiziționate online – o adevărată lovitură a comerțului online la nivel mondial, dar și în România în 2011 – se va contura într-o nișă relativ mică, însă foarte bine definită.
Pe de altă parte, noi tehnici (unele de-a dreptul controversate, cum este neuromarketingul) își găsesc tot mai mult loc în strategiile de marketing, pe fondul unei competiții din ce în ce mai intense.
Astfel, printre principalele tendințe în industria media în 2012 sunt punctuate și: spoturile publicitare își ratează ținta, consumul TV este în continuare dominat de grilă, dispozitivele portabile încurajează consumul media în mijloacele de transport în comun, segmentul „brandingului online” va depăși ca ritm de creștere publicitatea tradițională și online.
De asemenea, cercetarea de piață pătrunde în mintea consumatorului, dezvoltatorii jocurilor online sociale trebuie să adopte un nou model de business, iar segmentul cupoanelor online se conturează într-o nișă importantă.
Previziunile TMT din 2012 au la bază discuții cu companii cliente ale firmelor membre Deloitte, contribuții ale celor 7.000 de parteneri și manageri specializați în industriile TMT, opinii ale analiștilor și interviuri cu executivi de top din întreaga lume.