Cea mai importantă bătălie din acest an se va da pe piaţa de căutare cu ajutorul dispozitivelor mobile, potrivit celui mai recent raport realizat de grupul specializat în tehnologie, media şi telecomunicaţii (TMT) din cadrul Deloitte. Până în 2011, vânzările de telefoane mobile sunt estimate să depăşească vânzările de calculatoare (mobile şi desktop-uri), cu un volum de 400 de milioane de unităţi. Utilizatorii vor apela din ce în ce mai des la căutarea pe mobil. Venituri
Cea mai importantă bătălie din acest an se va da pe piaţa de căutare cu ajutorul dispozitivelor mobile, potrivit celui mai recent raport realizat de grupul specializat în tehnologie, media şi telecomunicaţii (TMT) din cadrul Deloitte.
Până în 2011, vânzările de telefoane mobile sunt estimate să depăşească vânzările de calculatoare (mobile şi desktop-uri), cu un volum de 400 de milioane de unităţi. Utilizatorii vor apela din ce în ce mai des la căutarea pe mobil. Veniturile pe segmentul de căutare de pe terminalele mobile sunt estimate la un nivel modest de 1 – 2 miliarde de dolari, dar până la sfârşitul anului această funcţie ar putea intra în rândul primelor cinci cele mai populare aplicaţii disponibile pe telefoanele smart, pe lângă voce, trimitere de mesaje, calendar şi navigare pe Internet.
Această evoluţie ar putea încuraja producătorii de calculatoare să îşi diversifice activitate cu producţia de telefoane mobile. Până în 2012, livrările de telefoane smart ar putea depăşi pragul de 500 de milioane de unităţi. În acelaşi an, funcţia de căutare ar putea genera cea mai mare parte din valoarea pieţei de publicitate prin telefonia mobilă, de 7,2 miliarde de dolari.
De asemenea, o serie de aspecte ale căutării pe telefoane mobile s-ar putea dovedi superioare celei tradiţionale prin calculator, până la sfârşitul lui 2010. De exemplu, prin acţiuni de căutare mobilă utilizatorul poate primi nu doar sugestii privind locul poate servi masa sau de unde poate cumpăra un cadou, ci şi indicaţii pas cu pas specifice sistemelor de navigare GPS. Valoarea acestei funcţii pentru publicitari şi furnizori de astfel de servicii va fi foarte importantă.
SURSA: Deloitte