Una din 10 publicatii de pe piata globala isi va reduce periodicitatea la mai mult de jumatate, va inceta aparitia in format print sau se va inchide complet in acest an, conform celui mai nou raport al companiei de consultanta Deloitte. In ceea ce priveste piata din Romania, reprezentantii Deloitte sunt de parere ca eroziunea ce s-a facut remarcata in ultmii ani pe piata print locala se va accelera in 2009. Noile modele de business in segmentul print, cresterea considerabila a publicitatii pe m
Una din 10 publicatii de pe piata globala isi va reduce periodicitatea la mai mult de jumatate, va inceta aparitia in format print sau se va inchide complet in acest an, conform celui mai nou raport al companiei de consultanta Deloitte. In ceea ce priveste piata din Romania, reprezentantii Deloitte sunt de parere ca eroziunea ce s-a facut remarcata in ultmii ani pe piata print locala se va accelera in 2009.
Noile modele de business in segmentul print, cresterea considerabila a publicitatii pe mobil, revenirea televiziunii si amenintari mai mari la adresa securitatii online sunt doar cateva dintre tendintele enumerate in Previziunile TMT pe 2009 ale Deloitte. Aflat la a noua editie, raportul concluzioneaza ca in pofida incertitudinilor economice globale, sectoarele TMT (telecomunicatii, media si tehnologie) raman fundamentale pentru o societate in care cantitatea enorma de informatie necesita zilnic metode mai rapide si mai inovative de comunicare.
“Pentru majoritatea jucatorilor de media, acest an se va dovedi o adevarata provocare pentru a supravietui”, a declarat Alina Dumitrescu, Associate Director in cadrul echipei Financial Advisory a Deloitte Romania.
“In acest an, existenta versiunii print a unei publicatii va fi dovada clara a importantei si soliditatii brandului respectiv pe piata locala”, subliniaza Dumitrescu. “In plus, industria media se va apropia si mai mult de telecomuniatii, pe masura ce tot mai multe publicatii isi vor dezvolta o platforma online sau mobila”.
Aceasta este de parere ca nivelul in scadere al bugetelor de publicitate va conduce si la consolidarea pietei de profil, mai ales in cazul agentiilor de dimensiuni reduse care coordoneaza conturi mici. “Publicitatea online are potential important de crestere in acest an, in contextul celor doua campanii politice care vor avea loc”, considera Adrian Stanciu, Senior Associate in echipa Financial Advisory a Deloitte Romania.
Conform raportului Deloitte, intrega piata media va trece prin schimbari importante in toate segmentele sale.
Previziunile TMT pe 2009 au fost realizate in urma discutiilor cu clientii firmelor membre Deloitte, a contributiilor celor aproape 6.000 de parteneri si manageri specializaţi in TMT din cadrul firmelor membre Deloitte, la care s-au adaugat opiniile analistilor din industrie si interviuri cu executivi de top din intreaga lume.
Raportul privind previziunile Deloitte pe 2009 poate fi accesat aici.